» جامعه » ساماندهی ۳۶۲۲ آسیب‌دیده اجتماعی در فاز دوم طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران
جامعه

ساماندهی ۳۶۲۲ آسیب‌دیده اجتماعی در فاز دوم طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران

خرداد 27, 1403 0

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ساماندهی ۳ هزار و ۶۲۲ آسیب‌دیده اجتماعی در فاز دوم طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران خبر داد.

خبرگزاری میزان – طبق اعلام شهر، سید محمد نقیب، سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در طرح ۱۰ روزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تهران که ششم الی شانزدهم خردادماه جاری در مناطق ۲۲گانه پایتخت اجرا شد، حدود ۳هزار و ۶۲۲ آسیب دیده اجتماعی ساماندهی شدند که این تعداد شامل ۳هزار و ۳۳۱ مرد و ۲۹۱ زن بوده است.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران افزود: در فاز دوم طرح ساماندهی یکصد متکدی جذب شدند که از این تعداد ۶۶ مرد و ۳۴ زن مورد ساماندهی قرار گرفتند. همچنین یک هزار و ۳۵۸ نفر بی‌خانمان و کارتن خواب مورد ساماندهی قرار گرفتند که یک هزار و ۳۰۴ نفر از آن‌ها مرد و ۵۴ نفر از آن‌ها زن بودند.

نقیب با بیان اینکه در این طرح ۷۹ کودک کار و خیابان نیز ساماندهی شدند، گفت: از این تعداد ۷۴ نفر از آن‌ها پسر و ۵ نفر از آن‌ها دختر بودند.

وی به آمار معتادان متجاهر نیز اشاره و بیان کرد: ۲ هزار و ۸۵ معتاد متجاهر شناسایی و مورد ساماندهی قرار گرفتند که از این بین یک هزار و ۸۸۷ نفر مرد و ۱۹۸ نفر زن بودند. این آمار مربوط به فاز دوم طرح ۱۰ روزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران بوده است که شانزدهم خرداد ماه به پایان رسید و جا دارد از تمامی دست‌اندرکاران و همکاران در مناطق ۲۲گانه و سایر نهاد‌ها و ارگان‌های فعال در این طرح تشکر و قدردانی کنیم که به صورت شبانه روزی حضوری فعال در سطح محلات مناطق ۲۲گانه شهر تهران داشتند.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: ۸۳۷ نفر از این آسیب دیدگان اجتماعی جذب مراکز یاورشهر سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران شدند و یک هزار و ۱۹۸ نفر به مددسرا‌های پایتخت معرفی شدند. ۳۷ نفر هم تحویل بهزیستی شدند و ۷۸۴ نفر به نیروی انتظامی تحویل داده شدند. در این بین ۷۷ نفر راهی مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهر تهران شدند و علاوه بر تحویل ۱۵ نفر به خانواده از ۴۱ نفر نیز تعهد کتبی گرفته شد و سپس ترخیص شدند.

نقیب در پایان گفت: ۴۰۵ مددکار اجتماعی و ۲۱۴ ضابط قضایی در فاز دوم طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهر تهران به صورت شبانه روزی حضور فعال داشتند تا در مجموع ۳۶۲۲ آسیب دیده اجتماعی در این طرح مورد ساماندهی قرار بگیرند.

معتادین متجاهری که در فاز اول طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ساماندهی شدند، در حال گذراندن الگوی مداخله‌ای ۹‌گام تربیتی، آموزشی و درمانی حاضر در مراکز یاورشهر هستند و هم‌اکنون در مرحله پایانی گام اول قرار دارند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×