» قضائی » رویکرد دستگاه قضایی در بحث تخلفات انتخابات پیشگیرانه است
قضائی

رویکرد دستگاه قضایی در بحث تخلفات انتخابات پیشگیرانه است

اسفند 6, 1402 0

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: رویکرد دستگاه قضایی در بحث تخلفات انتخابات پیشگیرانه است و مقوله‌های پیشگیری و آگاهی بخشی برای جلوگیری از وقوع تخلف یا جرم در اولویت می‌باشد و در مرحله بعدی تذکر و یا هشدار قرار می‌گیرد.

خبرگزاری میزان_ حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران، حضور مردم در پای صندوق‌های رای را باعث یاس و ناامیدی دشمنان دانست و گفت: قطعا مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رای، حماسه آفرینی خواهند کرد.

وی رویکرد دستگاه قضایی در بحث تخلفات انتخابات را پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: مقوله‌های پیشگیری و آگاهی بخشی را برای جلوگیری از وقوع تخلف یا جرم در اولویت است و در مرحله بعدی تذکر و یا هشدار قرار می‌گیرد.

وی افزود: در ابتدا هشدار، آگاهی بخشی و یاد آوری قوانین و وظایف برای کاندیدا‌هایی که مرتکب تخلف شوند، صورت می‌پذیرد و در مرحله آخر هم اگر جرمی اتفاق بیفتد دستگاه‌های قضایی به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: موضوعاتی که طبق قانون به عنوان تخلف یا جرم انتخاباتی محسوب می‌شود توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم احصا شده و این روز‌ها از طریق پیامک اطلاع رسانی می‌شود.

شاکرمی توضیح داد: مواردی نظیر تبلیغات زود هنگام، نحوه هزینه کرد کاندیداها، نوع و نحوه تبلیغات، نوع گفتمان وعده‌ها در قالب پیام کوتاه و سایر درگاه‌های موجود، اطلاع رسانی می‌شود.

وی گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با ایجاد بستر مناسب درون سازمانی، موضوعات مرتبط با انتخابات را با همکاری دادستانها، روسای دادگستری و سایر مسئولان در سطح استان رصد می‌نماید که با انعکاس به استان، تدابیر قضایی لازم در راستای قوانین انجام می‌شود.

شاکرمی با بیان اینکه تغییرات و تحولات لازمه هر مجموعه‌ای است، توضیح داد: ارتقا و تغییر و تحول، موجب پویایی در دستگاه خواهد شد و قطعا ادامه خواهد یافت.

/انت‌های پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×