امروز : جمعه, ۲۳ خرداد , ۱۴۰۴
- ادعای جاسوسی دو نظامی اسرائیلی برای ایران/ اطلاعات حساس گنبد آهنین فاش شد
- شب بیست و یکم؛ شب رحمت الهی و آمرزش گناهان
- دیدار وزرای خارجه کشورهای عربی با مسئول سیاست خارجی اروپا
- اقدام عجیب صبا آذرپیک برای فرار از دادگاه یا اجرای حکم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از حوزه قضایی چهاربرج بازدید کرد
- ورود «بایدن» به محل برگزاری اجلاس اپک با ۲ ساعت تاخیر+ فیلم
- خرازی: آماده گفتگو و در عین حال مقاومت در برابر فشارها هستیم
- انتقاد سرمربی خیبر از نبود «VAR»در دیدار با ملوان
- حزب الله لبنان: اقدامات اسراییل در سوریه تجاوزی خطرناک است
رویداد معرفی ظرفیتهای گردشگری ایران در هندوستان برگزار میشود
رویداد معرفی ظرفیتهای گردشگری ایران (Road show) توسط وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی از ۲۰ تا ۲۴ شهریورماه جاری با حضور فعالان بخش خصوصی دفاتر خدمات مسافرتی خروجی کار و مسئولان دولتی ۲ کشور در سه شهر بمبئی، حیدرآباد و دهلی هندوستان برگزار میشود. خبرگزاری میزان – طبق اعلام اداره کل روابط عمومی و اطلاعرسانی […]

رویداد معرفی ظرفیتهای گردشگری ایران (Road show) توسط وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی از ۲۰ تا ۲۴ شهریورماه جاری با حضور فعالان بخش خصوصی دفاتر خدمات مسافرتی خروجی کار و مسئولان دولتی ۲ کشور در سه شهر بمبئی، حیدرآباد و دهلی هندوستان برگزار میشود.
خبرگزاری میزان – طبق اعلام اداره کل روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، باتوجه به اینکه برگزاری رویداد معرفی ظرفیتهای گردشگری ایران در کشورهای هدف یا Road show به عنوان یکی از ابزارهای هدفمند بازاریابی صنعت گردشگری از سوی معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری وصنایعدستی استفاده میشود، از این رو بهرهمندی از این فرصت این بار در کشور هندوستان در دستور کار قرار گرفته است تا با حضور علیاصغر شالبافیان، معاون گردشگری و جمعی از فعالین بخش خصوصی و تورگردانان کشورمان در سه شهر دهلی نو، حیدرآباد و بمبئی توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه گردشگری به همتایان تخصصی این بخش در کشور هند معرفی شود.
رود شوی گردشگری ایران در کشور هندوستان با پیگیری اهدافی از جمله ترویج تصویر مثبت جمهوری اسلامی ایران به شیوه ارائه چهرهای جذاب از تنوع فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشورمان، تلاش برای افزایش جذب گردشگران بینالمللی، ایجاد فرصتهای تجاری جدید، گسترش دیپلماسی فرهنگی، معرفی مقاصد و جاذبههای جدید و نیز ایجاد فرصت بازاریابی تخصصیتر در بازارهای هدف برگزار میشود.
ایجاد ارتباط مستقیم میان فعالان دو کشور با برگزاری نشستهای B ۲ B نیز از میان اهداف مذکور از اهمیت بالایی برخوردار است. بر مبنای این اقدام ارتباط بیواسطه و رودررو میان اجزای تخصصی صنعت گردشگری دو کشور به ویژه تورگردانان ایجاد میشود تا در قالب نشستهای B ۲ B بتوانند مراودات گردشگری را در بستر عملیاتی محقق کنند.
علاوه بر دیدار و ارتباط فعالان گردشگری دو کشور، برگزاری رویداد معرفی ظرفیتهای گردشگری کشورمان در هندوستان مجالی نیز برای شناسایی و همکاری با شرکای تجاری جدید در قالب توراپراتورها، سفرنامهنویسان، شرکتهای هواپیمایی، چهرههای شاخص گردشگری در فضای مجازی (اینفلوئنسرها) و دیگر فعالان صنعت گردشگری ایجاد میکند که این اقدام میتواند به ایجاد شبکهای از شرکای بینالمللی و باز کردن درهای جدید برای همکاریهای آینده منجر شود. همچنین پیشبینی میشود در هر شهر بیش از ۱۰۰ شرکت و فعالان گردشگری در این رویداد شرکت کنند.
به منظور برگزاری و تحقق رویداد معرفی ظرفیتهای گردشگری کشورمان در هندوستان، اقدامات متعددی از جمله تدوین برنامه اجرایی با تمرکز بر محصولات متناظر گردشگری دو کشور، طراحی و تولید محتواهای تبلیغاتی و نیز برنامهریزی برای فعالیتهای فرهنگی و هنری از سوی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی انجام شده است تا بر مبنای مشارکت بینالمللی مذکور دستاوردهای قابلقبول و شایستهای در معرفی توانمندیهای گردشگری کشورمان به ثمر نشیند.
کشور هند با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر، پس از پشت سر گذاشتن چین در مرتبه پرجمعیتترین کشور جهان قرار گرفته است. از این رو بازار گردشگری هند با ظرفیت قابلتوجه گردشگران از اهمیت بالایی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است. از طرفی، هند با داشتن طبقه متوسط رو به رشد و افزایش درآمدهای سرانه، یکی از بزرگترین منابع گردشگران خروجی در جهان محسوب میشود. این گردشگران به دلیل افزایش درآمدها و تمایل به تجربه فرهنگها و مکانهای جدید، به طور فزایندهای به سفرهای بینالمللی روی میآورند. دهلی با جمعیت کثیر و تأثیرگذار، حیدرآباد با فرهنگ غنی و بمبئی به عنوان مرکز اقتصادی هند، هر کدام بستری مناسب برای جذب گردشگران هندی به شمار میآیند و دارای فرصتهای منحصربهفردی برای تبلیغ گردشگری ایران دارا هستند. همچنین وجود پیوندهای فرهنگی و قومی بین دو کشور نیز مزیت دیگر این بازار برای صنعت گردشگری ایران به شمار میآید. از این رو برگزاری رودشو گردشگری ایران در هند از اهمیت فراوانی برخوردار است.
انتهای پیام/
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.