» قضائی » رعایت قانون، شفافیت و تامین مالی هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها باید مورد رصد قرار گیرد
قضائی

رعایت قانون، شفافیت و تامین مالی هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها باید مورد رصد قرار گیرد

اسفند 12, 1402 0

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان با دعوت نامزد‌ها و هواداران آن‌ها به پایبندی به قانون در تبلیغات انتخاباتی، گفت: رعایت قانون، شفافیت و تامین مالی هزینه‌های تبلیغات باید دقیقا مورد رصد قرار گیرد تا عدالت تبلیغاتی خدشه دار نشود.

خبرگزاری میزان_ محمود اسپانلو در شانزدهمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان گلستان عنوان کرد: استفاده از نماد‌های خاص در روز رای‌گیری که یادآور نامزد‌ها باشد و به کارگیری ظرفیت دستگاه‌های دولتی به نفع نامزد‌ها تخلف است و با دقت بیشتری باید از سوی دستگاه‌های متولی نظارت شود.

وی افزود: متولیان صندوق‌ها و دستگاه‌های امنیتی واطلاعاتی باید مراقبت کنند تا انتخابات در سلامت و پرشور برگزار شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان همچنین اظهار کرد: رعایت قانون، شفافیت و تامین مالی هزینه‌های تبلیغات باید دقیقا مورد رصد قرار گیرد تا عدالت تبلیغاتی خدشه دار نشود.

رمضانعلی عابدی معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان گلستان نیز در این جلسه گفت: نظارت بر تبلیغات نامزد‌ها ادامه دارد و نامزد‌ها و هواداران آن‌ها باید به قانون پایبند باشند.

وی افزود: خوشبختانه اقدامات ستاد اجرایی انتخابات، شورای نگهبان و دستگاه قضایی سبب شد تاکنون تخلفی که نیاز به تشکیل پرونده قضایی باشد، در استان نداشته باشیم.

حمیدرضا بهمنی نژاد رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان نیز در این جلسه از فرمانداران حوزه‌های انتخابیه خواست: تمام مقدمات و تمهیدات مورد نیاز برای روز برگزاری انتخابات در شعب را از هم اکنون رصد و  تامین کنند تا روز ۱۱ اسفند،  راس ساعت پیش بینی شده رای گیری آغاز شود.

رسول شکری نیا مدیر کل صدا و سیمای گلستان نیز در ادامه با اشاره به راه‌اندازی شبکه‌های انتخاباتی گفت: همکاران ما در صدا و سیما در ۲۰ روز، کار شبانه روزی با همه توان پای کار بودند که حاصل آن ضبط  ۴۲ مناظره ۲ ساعته بود.

وی یادآور شد: این مناظره‌ها علاوه بر شبکه‌های انتخاباتی از تلوبیون و شبکه استانی نیز پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان گلستان با اشاره به پویش ملی «دعوت» در رسانه ملی گفت: در استان گلستان نیز گفتگوی بیش از ۱۵۰ شخصیت و روحانی شیعه و سنی ضبط شده و از امشب و فردا در قالب پویش «دعوت»، از مردم برای شرکت پرشور در انتخابات دعوت می‌کنند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×