» قضائی » رئیس کل دادگستری گلستان از حوزه قضایی گمیشان بازدید کرد
قضائی

رئیس کل دادگستری گلستان از حوزه قضایی گمیشان بازدید کرد

فروردین 29, 1403 0

رئیس کل دادگستری گلستان در صدر هیئتی متشکل از دادستان مرکز استان و مسئولان قضایی از حوزه قضایی گمیشان بازدید کرد.

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری گلستان از حوزه قضایی گمیشان بازدید کرد.

در این بازدید کیفیت پاسخگویی به مراجعان، راهکار‌های تسهیل ارتباط مردم با مسئولان قضایی در شهرستان‌ها و کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها بررسی می‌شود.

 رئیس کل دادگستری گلستان در حاشیه بازدید از ساختمان در حال ساخت دادگستری گمیشان گفت: اعتبار این پروژه از محل مصوبات سفر اول رئیس قوه قضاییه به استان تامین شده و با زیربنای هزار و ۱۰۰ مترمربع تا شهریور امسال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

حیدر آسیابی با اشاره به رویکرد دستگاه قضایی برای کاهش جمعیت کیفری گفت: صدور آرای جازگیزین حبس و استفاده از سازوکار‌های قانونی، رویکرد امسال قضات ما در محاکم است.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۶ هزار و ۴۰۰ رای جایگزین حبس صادر شد که از ورود همین تعداد، به زندان جلوگیری شد. الزام به ارائه خدمات عمومی رایگان در امور آموزشی، بهداشتی، درمانی، فنی و کشاورزی، دوره مراقبت و جزای نقدی از جمله انواع آرای جایگزین حبس هستند.

 رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این آرا مطابق ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی با ملاحظه نوع جرم و کیفیت ارتکاب آن، آثار ناشی از جرم، سن، مهارت، وضعیت، شخصیت و سابقه مجرم، وضعیت بزه دیده و سایر اوضاع و احوال، از سوی قضات برای محکومان فاقد سابقه کیفری که جرایم غیرعمد و سبک مرتکب شده‌اند به‌جای زندان صادر می‌شود.

آسیابی تاکید کرد: استفاده از مجازات جایگزین حبس به معنی آسان گرفتن به مجرمان خطرناک نیست و در جرایم خشن و جرایمی که پای جان، مال و ناموس مردم و امنیت جامعه در میان است، نگاه قانون‌گذار و رویکرد ِ قضات، قاطعانه است.

رئیس کل دادگستری گلستان از تلاش برای سرعت بیشتر رسیدگی به پرونده‌ها هم خبر داد و گفت: تعیین تکلیف و رسیدگی به پرونده‌های مسن هم از اولویت‌های دیگر امسال است.

انتهای پیام/ 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×