» قضائی » رئیس کل دادگستری استان مرکزی به مشکلات ۲۳ نفر از مراجعان رسیدگی کرد
قضائی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی به مشکلات ۲۳ نفر از مراجعان رسیدگی کرد

خرداد 21, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان مرکزی به درخواست ۲۳ نفر ازمراجعان رسیدگی کرد و گفت: از ابتدای سال در برنامه‌های ملاقات مردمی مسئولان قضایی استان به درخواست‌های بیش از ۶ هزار مراجعه کننده رسیدگی کرده‌اند.

خبرگزاری میزان– حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جزائی در حاشیه هفدهمین جلسه‌ی هفتگی ملاقات مردمی گفت: طی سال جاری تا کنون ۳۲ نفر از  مسئولان قضایی و مسئولان حوزه‌های قضایی استان مرکزی با  ۶ هزارو ۹۶۱ نفر از شهروندان ملاقات و دیدار چهره به چهره داشته‌اند که از این تعداد یک هزارو ۲۸۷ ملاقات با رئیس کل دادگستری استان و معاونین در قالب ملاقات‌های منظم هفتگی انجام شده است.

وی افزود: این درخواست‌ها غالبا شامل بررسی مجدد پرونده، درخواست اجرای حکم، مشکلات زندانیان و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها بوده که با استماع درخواست‌های اشخاص پرونده توسط مسئولین قضایی، دستورات قانونی مقتضی جهت بررسی و رسیدگی صادر می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در این هفته که هفدهمین جلسه هفتگی ملاقات مردمی حوزه ریاست دادگستری در سال جاری بود، به تعداد ۲۳ درخواست‌ مردمی رسیدگی و دستورات لازم جهت بررسی و حل مشکلات مردم صادر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزائی تصریح کرد: برقراری ارتباط رو در رو با مردم سیاست و رویه قوه قضاییه بوده که ریاست قوه قضاییه تأکید ویژه‌ای بر انجام آن دارد. علاوه بر جلسات هفتگی ملاقات‌های مردمی، درب اتاق مسئولین قضایی همواره بر روی آحاد شهروندان باز است تا آنان بتوانند به راحتی و از نزدیک مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند.

وی گفت: تلاش داریم در کنار ملاقات‌های مردمی، مقوله ارائه مشاوره‌های حقوقی و قضایی رایگان را گسترش دهیم، چرا که در خیلی از موارد عدم آگاهی‌های حقوقی و قانونی، مردم را دچار سردرگمی می‌کند که با یک مشاوره کوتاه و مختصر، می‌توان آنان را با حقوق قانونی خودشان آگاه کرد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×