» قضائی » رئیس کل دادگستری استان سمنان: ۱۰ کیلیومتر از جاده دامغان
قضائی

رئیس کل دادگستری استان سمنان: ۱۰ کیلیومتر از جاده دامغان

تیر 2, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به تکمیل پروژه جاده دامغان- معلمان گفت: پروژه بهسازی جاده دامغان معلمان دارای مشکلاتی از جمله کمبود منابع مالی و عدم همکاری برخی نهاد‌ها را داشت که با دستور لازم برای رفع مشکلات صادر شد و پیمانکار متعهد شد تا پایان شهریور ده کیلومتر بهسازی را تکمیل کند.

خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان در بدو ورود به حوزه قضایی دامغان به همراه معاونین دادگستری و مسئولان قضایی و انتظامی آن شهرستان با حضور در دفتر امام جمعه دامغان با حجت‌الاسلام والمسلمین رستمیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با تبریک دهه امامت و ولایت گفت: هر ساله از یکم تا هفتم تیر ماه به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده که پیشاپیش این هفته را به همه همکاران و جامعه قضایی استان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. همچنین یاد و خاطره شهید گرانقدر آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق امام و انقلاب در این حادثه غمبار را گرامی داشته و به روح آنان درود می‌فرستیم.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه حسب شرع مقدس اسلام، قانون اساسی و دیگر قوانین موضوعه، ماموریت‌های مهمی را برعهده دارد و عصاره و چکیده این ماموریت‌ها اجرای قسط و عدل و داد است و این وظایف محقق نمی‌شود مگر باعنایت خداوند متعال و توسل به معصومین (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: از دوران ریاست شهید آیت‌الله رئیسی در جایگاه تصدی دستگاه قضا، سند تحول و تعالی تدوین و به یادگار باقی ماند و مبنای عمل شد و بنا به تاکید مقام معظم رهبری اجرای ماموریت‌های این سند در دوران ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای ادامه پیدا کرد و درسال جاری نسخه بروز و تکمیل شده آن، محور اقدامات قوه قضاییه قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی گفت: ماموریت‌های ۸ گانه سند تحول و تعالی قضایی در راستای اصل ۱۵۶ تدوین و ترسیم شده است تا تلاش‌های قضات و کارکنان دستگاه قضایی موجب ظهور تحول در جامعه شود و در این مسیر ائمه جمعه، جماعات، صاحبان منابر و تریبون‌ها می‌توانند یار و مددرسان دستگاه قضایی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان امام جمعه دامغان با قدردانی از اقدامات ارزشمند دادگستری استان سمنان گفت: وظیفه قوه قضاییه کشف حقیقت است و تحقق آن به معنای اجرای عدالت و گره گشایی از مشکلات مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در ادامه از کارگاه جهاد نصر که عهده دار پروژه ایمنی راه جاده دامغان- معلمان بازدید کرد و دستورات قانونی لازم درخصوص رفع مشکلات صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه گفت: پیمانکار پروژه بهسازی جاده دامغان معلمان متعهد شد تا پایان شهریور ماه سال جاری بهسازی ۱۰ کیلومتر از این جاده را تکمیل کند.

وی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از واحد‌های تولیدی و رفع موانع تولید با هدف کمک به تحقق شعار سال ۱۴۰۳، عنوان کرد: این بازدیدجنبه نمایشی ندارد، بلکه به لحاظ وقوع حوادث رانندگی متعددی که در این جاده رخ داده است و از سالیان گذشته تکمیل پروژه نیز به نتیجه نرسیده و در راستای حفظ حقوق عامه؛ رفع مشکلات این کارگاه بررسی و در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: پیمانکار پروژه با مشکلاتی از قبیل؛ کمبود‌های منابع مالی، مصالح راه سازی بویژه قیر و عدم همکاری برخی از نهاد‌های اجرایی مواجه هست که این مشکلات معارض باید قبل از شروع پروژه رفع می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری پس از بازدید میدانی از محور دامغان- معلمان تصریح کرد: در جلسه با مسئولان این کارگاه مقرر شد تکمیل و بهسازی مسیر ۱۰ کیلومتری دامغان به معلمان تا پایان شهریور ماه سال جاری انجام و مسائلی که نیازمند پیگیری از مرکز استان است از نهاد‌های اجرای مربوطه مطالبه شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه تاکیدکرد: به دادستان‌های مرکز استان سمنان و شهرستان دامغان مأموریت داده شد تا رفع موانع و تکمیل این پروژه را پیگیری کنند و چنانچه اهمال کاری، سهل انگاری و بی دقتی اتفاق افتاده باشد بدون اغماض برخورد قانونی داشته باشند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×