» قضائی » دیدار مردم با معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

دیدار مردم با معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اسفند 16, 1402 0

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا کمیلی مقدم معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان تهران و سرپرست معاونت نظارت و پیگیری دادگستری کل استان تهران در راستای تأکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر دیدار بی‌واسطه مردم با مسؤولان قضائی روز دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲، در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه حضور یافت و به بررسی پرونده‌های ۳۰ نفر از مراجعان که برای رفع مشکلات حقوقی و قضائی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند پرداخت.

در این دیدارها معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان تهران پس از استماع درخواست‌های مراجعه‌کنندگان جهت رفع مشکلات حقوقی و قضائی آن‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

کمیلی مقدم درباره درخواست‌های مطرح شده در این ملاقات مردمی، اظهار کرد: عمده درخواست‌های متقاضیان در این ملاقات مردمی، تسریع در رسیدگی، بررسی مجدد پرونده و اعمال ماده ۴۷۷ بود که در این زمینه دستورات مقتضی صادر شد تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

وی افزود: درخواست‌های مراجعین به واحد نظارت و پیگیری در بخش‌های مختلفی استماع و پیگیری شد. از جمله تقاضای اشخاصی که هنوز درخواست اعمال ماده ۴۷۷ و ادعای خلاف شرع بین آن‌ها به معاونت نظارت و پیگیری تحویل داده نشده است، درخواست‌هایی که در معاونت نظارت و پیگیری ثبت شده و در حال بررسی توسط هیأت‌های قضائی است و همچنین موضوعاتی مورد رسیدگی قرارگرفته، ولی درخواست اعمال ماده ۴۷۷ مردود اعلام شده است.

معاونت نظارت و پیگیری دادگستری کل استان تهران ادامه داد: تمامی درخواست‌ها و مطالب مطروحه مراجعان استماع و پس از پذیرش به همکاران رسیدگی‌کننده منعکس می‌شود تا در هیأت‌های نظارت و پیگیری مورد بررسی ویژه قرار گیرد.

مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه در یک اقدام جدید بلافاصله پس از صدور دستور توسط مقامات قضائی در ملاقات‌های مردمی آنها را به صورت سیستمی ثبت می‌کند و همان روز برای مراجعان پیامک ارسال می‌شود.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×