» حوادث » دستگیری ۲۸ نفر در راستای حفاظت از آثار میراث فرهنگی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
حوادث

دستگیری ۲۸ نفر در راستای حفاظت از آثار میراث فرهنگی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

تیر 23, 1403 0

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رضا بنی اسدی فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا گفت: با همکاری میراث بانان، کارکنان انتظامی استان و نیروهای یگان حفاظت، همچنین در این مدت ۲۸ نفر در راستای حفاظت از آثار میراث فرهنگی دستگیر شدند.

وی با تأکید بر اینکه با تلاش و همکاری میراث بانان و یگان حفاظت ۱۱ فلزیاب و ۱۰۸ قطعه اشیا تاریخی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان کشف و ضبط شده است اظهار کرد: ۸۲ قلم شیء ارزشمند مربوط به ادوار مختلف تاریخی نیز توسط اشخاص حقیقی به این یگان تحویل شده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در راستای جلب مشارکت همگانی برای محافظت از میراث فرهنگی و تاریخی، کارت میراث بان برای ۸۱۱ نفر از میراث بانان این استان صادر و اعطا شد.

سردار بنی اسدی فر حفاظت از آثار تاریخی و باستانی را وظیفه آحاد جامعه دانست و توصیه کرد: مردم اخبار و اطلاعات در حوزه جرایم علیه میراث فرهنگی و حفاری غیر مجاز را به صورت تلفنی یا حضوری اطلاع دهند.

وی با اشاره به اهمیت میراث فرهنگی به عنوان میراث بشریت، خواستار مشارکت اجتماعی مردم به عنوان میراث بانان افتخاری در حفظ این مواریث شد، که با مراجعه به پایگاه‌های یگان حفاظت از میراث فرهنگی می‌توانند کارت شناسایی در این زمینه دریافت کنند.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا در پایان خاطر نشان کرد: بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی در استان همدان وجود دارد که حدود یک هزار آن ثبت ملی شده است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×