» حوادث » دستگیری قاچاقچی مجسمه باستانی ۲۰۰۰ ساله – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
حوادث

دستگیری قاچاقچی مجسمه باستانی ۲۰۰۰ ساله – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

تیر 22, 1403 0

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی قاسم پور گفت: در پی اشرافیت اطلاعاتی و اقدامات فنی پلیسی عوامل کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس دو نفر قاچاقچی آثار باستانی را شناسایی که این افراد مجسمه فلزی باستانی از جنوب کشور به تهران انتقال داده و قصد فروش آن را دارد.

وی اظهار داشت: مجسمه پس از انتقال به تهران به محله خلیج فارس منتقل شده که تیم عملیاتی کلانتری ۱۷۹ به همراه عوامل یگان انتظامی میراث فرهنگی، مخفیگاه متهم که مجسمه را داخل آن نگهداری می‌کرد شناسایی کردند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی به نشانی اعلامی اعزام شده و موفق شدند در یک عملیات ضربتی هردو نفر قاچاقچی را شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بازرسی اولیه از مخفیگاه متهمان مجسمه مذکور کشف و به کلانتری منتقل شد که پس از تحقیقات تکمیلی مشخص شد که یک نفر خریدار عتیقه‌جات قصد خرید این مجسمه به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال را داشته است.

سرهنگ قاسم پور خاطر نشان کرد: کارشناسان قدمت این مجسمه باستانی را ۲۰۰۰ سال اعلام کردند و متهم به جرم خود مبنی بر خریدوفروش آثار باستانی اعتراف کرده و با اقدامات فنی پلیسی هویت خریدار مذکور شناسایی و دستگیری وی در دستور کار عوامل پلیس قرار گرفت.

سرهنگ قاسم پور در پایان توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه اعمال مجرمانه بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند تا در سریع‌ترین زمان ممکن مجرمان شناسایی و دستگیر شوند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×