» قضائی » دستگاه قضایی استان از نقد‌های سازنده و معقول حمایت می‌کند
قضائی

دستگاه قضایی استان از نقد‌های سازنده و معقول حمایت می‌کند

خرداد 10, 1403 0

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از حمایت دستگاه قضایی استان از نقد‌های سازنده، معقول و منطقی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

خبرگزاری میزان– جهانگیر جوانمرد در نشست دانشجویی با موضوع حقوق شهروندی، مطالبه‌گری با پشتوانه فکری چشم‌اندازی روشن در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: دانشجویان با اندیشه‌های نو و بنیادهای فکری تحقیق‌محور در موضوعات و بسترهای آسیب‌زا می‌توانند با مطالبه‌گری از طریق نقدهای سازنده چشم‌اندازی روشن در کاهش انحرافات و آسیب‌های اجتماعی ایجاد کنند.

وی افزود: دستگاه قضایی استان با اتخاذ رویکرد پیشگیرانه، ضمن پذیرش تفکرات سازنده در ارائه راهکارها و پیشنهادها برای کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی از مراجع و نهادهای علمی از جمله دانشگاه‌ها انتظار دارد تا با پشتوانه فکری و تحقیقات علمی و پژوهشی، هرگونه کاستی‌ها، کمبودها و ضعف‌ها را با انتقاد سازنده از مسئولین نهادها و دستگاه‌های مرتبط مطالبه کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: دستگاه قضایی نیز در انجام وظایف و رسالت‌های خود به عنوان دستگاه مطالبه‌گر مدافع حق و حقوق مردم بوده و همواره سعی کرده است تا حمایت‌های قضایی لازم را از نقدهای سازنده و معقول و منطقی داشته باشد که می‌تواند گامی رو به جلو در پیشرفت و توسعه و کاهش مشکلات باشد.

وی در ادامه با بیان جرایم اولویت‌دار و آمار میزان وقوع آن در جامعه، اعتیاد، طلاق، سرقت و اختلافات ملکی را از جمله مهمترین آسیب‌های اجتماعی دانست که نیازمند انجام کار تحقیقی و پژوهشی بیشتر در این زمینه است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×