» قضائی » در جنگ فرهنگی باید دنبال تبیین بود
قضائی

در جنگ فرهنگی باید دنبال تبیین بود

بهمن 30, 1402 0

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: امروز در گیرودار جنگ فرهنگی باید دنبال تبیین بود و این دست بالای ما در کار فرهنگی است.

خبرگزاری میزان – نشست ویژه هنرمندان، نخبگان و تشکل‌های مردمی مشهد با حضور اصغر جهانگیری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد.

جهانگیر در این نشست گفت: بیداری یعنی زندگی هدفمند و هنرمند نه تنها خودش بیدار است بلکه میخواهد دیگران راهم بیدار کند یعنی به آن‌ها بگوید زندگی هدفمند داشته باشید. نقش هنر و هنرمند در ساخت سبک زندگی مهم است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خاطرنشان کرد: امروز در گیرودار جنگ فرهنگی باید دنبال تبیین باشیم و این دست بالای ما در کار فرهنگی است. مفاهیم انسانی و فرهنگی در اجتماع و در زندگی جمعی معنی پیدا می کند و این نشان می‌دهد انسان برخلاف تعریف غرب فقط وابسته به اقتصاد نیست. انسان خودشکوفا است یعنی هرجا مانعی بوده، برای ادامه زندگی چیزی خلق کرده و مانع را برداشته است. هنرمند نیز خلاق است و، چون زودتر مسائل را تشخیص می‌دهد پس موانع را برمی دارد. دنیای امروز دچار خلا انسان معنوی است، غرب میخواسته همه تحلیل هایش برروی انسان مادی باشد، اما اینگونه تحلیل‌ها بدون در نظر گرفتن بعد معنوی انسان‌ها ناقص است. تاریخ نشان می‌دهد در دوران جنگ با همه کمبودها، کمترین آسیب‌ها را داشتیم، چون فضای جامعه معنوی بود و ارزش‌های دینی حاکم بود.

وی در پایان در بیان اهمیت وجود تشکل‌های مردمی گفت: این تشکل‌ها باید زبان گویای مردم در بیان مشکلات باشند. از پتانسیل‌های مردمی به صورت واقعی استفاده کنند، چون مردم بوده اند که همیشه کشور را حفظ کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان نیز در این نشست گفت: با توجه به عرصه‌های مختلف فعالیت‌هایی که وجود دارد، نقطه مشترک، اما اقامه عدل است. فعالیت برای گسترش عدالت، مخصوص قشر خاصی نیست هرچند که روش‌های تحقق این هدف متفاوت بوده و اقامه عدل شاخصی برای درست یا غلط بودن روش هااست.

وی افزود: در نظر گرفتن نیاز مخاطب، شرط اثربخشی اقداماتی است که انجام میگیرد. امروز ما باید بتوانیم در جهت حقیقت و رشد انسان، برای مخاطب خود نیازآفرینی کنیم.

گفتنی است در این نشست هنرمندان و فعالان حوزه‌های مختلف از جمله حوزه انرژی، بازی‌های رایانه ای، سبک زندگی، رشته‌های هنری مختلف و حقوق شهروندی به بیان دیدگاهها، مسائل و شرح فعالیت‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×