» قضائی » در برخورد با مجرمین و محکومین متواری با هیچ‌کس تعارف نداریم
قضائی

در برخورد با مجرمین و محکومین متواری با هیچ‌کس تعارف نداریم

خرداد 21, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان لرستان بر تشکیل یک بانک اطلاعاتی جامع در رابطه با محکومین و مجرمان استان تاکید کرد و گفت: در برخورد با مجرمین و محکومین متواری با هیچ‌کس تعارف نداریم.

خبرگزاری میزان– سعید شهواری در جلسه جرایم خاص دادگستری استان لرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای ۱۵ خرداد و همچنین تسلیت شهادت شهید خدمت و همراهان ایشان، اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسه تسهیل در تحقق اهداف و ماموریت‌های قوه قضاییه و ایجاد فضای اطمینان‌بخش و برخورد با پدیده ناامنی است و انتظار می‌رود که با اتخاذ تدابیر و راهکار‌های اجرایی موثر و به هنگام با جرایمی نظیر سرقت مسلحانه، سرقت‌های مقرون به آزار، محاربه، شرارت‌های دسته جمعی، جرایم علیه تمامیت جسمانی افراد برخورد و مقابله مناسبی صورت گیرد.

امنیت یکی از اساسی‌ترین نیازهای جامعه بشری است

وی افزود: امنیت یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی و از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه‌های جامعه‌ی بشری است که دولت و حاکمیت مهمترین نهاد تامین کننده آن هستند و باید با اشکال گوناگون از امنیت افراد جامعه صیانت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری تصریح کرد: امنیت زیرساخت همه ابعاد زندگی جامعه است و مردم احتیاج دارند در محیط زندگی خود از امنیت شهروندی برخوردار باشد؛ به همین جهت هدف اصلی این جلسه که مقامات ارشد استانی حضور دارند هماهنگی، هم‌افزایی و ایجاد وحدت و انسجام و رویکرد مشترک در برخورد فوری، قاطع، قانونمند و بدون مماشات با جرام خاص است چرا که وجود این جرایم احساس امنیت مردم را مخدوش می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان ضمن تاکید بر دستگیری قاتلین متواری با استفاده از منابع و امکانات همه دستگاه‌ها، عنوان کرد: در این ستاد باید با برنامه‌ریزی و تلاش مجدانه به اهداف تصمیم‌گیری شده دست یافته و در استمرار آن‌ها کوشش داشته باشیم.

وی مسئله سرقت را برای مردم آزاردهنده دانست و افزود: سرقت‌های خرد ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی با معیشت، اشتغال و اقتصاد مردم دارد که در اینجا نقش دولت در فعالسازی کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل، جذب سرمایه‌گذار و تولید اشتغال نمایان می‌شود.

تاکید بر توسعه فضای کمپ‌ها ماده ۱۶ در استان لرستان

حجت‌الاسلام والمسلمی شهواری با اشاره به اینکه متاسفانه ظرفیت کمپ ماده ۱۶ بسیار کم است و این مسئله باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: کسانی که در رابطه با کمپ‌های ماده ۱۶ تکلیف قانونی دارند باید به تکلیف خود عمل کنند چرا که عاملین سرقت‌های خرد اکثراً معتادین متجاهر هستند که با افزایش ظرفیت کمپ‌های ماده ۱۶ و جمع‌آوری آن‌ها سرقت‌های خرد نیز کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه مبارزه با سرقت با هدف کاهش این معضل در دادگستری استان لرستان راه‌اندازی شده است، بیان کرد: ما در برخورد با مجرمین و محکومین متواری با هیچکس تعارف نداریم و در این رابطه هیچکس مصون نیست.

رئیس کل دادگستری استان لرستان تشکیل یک بانک اطلاعاتی جامع در رابطه با محکومین و مجرمان را ضروری دانست و تاکید کرد: جلسات کنترل مجرمین سابقه‌دار باید به صورت منظم تشکیل شده و در دستور کار جدی قرار گیرد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×