» قضائی » دادگستری استان خراسان جنوبی مشکلات و موانع تولید معدن اشلانی را مورد بررسی قرار داد
قضائی

دادگستری استان خراسان جنوبی مشکلات و موانع تولید معدن اشلانی را مورد بررسی قرار داد

بهمن 11, 1402 0

مسئولان قضایی دادگستری خراسان جنوبی مشکل تامین آب، برق و گاز معدن تولید کائولن و سیلیس بخش دیهوک را مورد بررسی قرار دادند.

خبرگزاری میزان– حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی به همراه معاونین رئیس کل، بازرس کل استان، مدیرکل آب منطقه‌ای استان، معاون فرماندار طبس و بخشدار دیهوک از معدن اشلانی بخش دیهوک بازدید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد در جلسه کارگروه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که در محل معدن سیلیس و کائولن برگزار شد، گفت: با توجه به وضعیت معدن استخراج سیلیس و جایگاه اشتغالزایی و همین طور اقتصادی این معدن هر چه زودتر باید موانع موجود برای استخراج و فرآوری این سنگ‌ها مرتفع شود که در جلسه قبلی ستاد اقتصاد مقاومتی استان تصمیم لازم اخذ شد تا وفق مقررات قانونی بزودی این معدن از نعمت آب این معدن برخوردار شود.

وی افزود: در بخش فرآوری سنگ سیلیس ضرورت داشت تا شرکت‌های خدمات رسان برق و گاز ورود پیدا کنند تا مشکل برق و گاز این‌معدن مرتفع شود لذا طی تماس تلفنی با مدیران این دو شرکت تماس حاصل شد تا در رفع موانع موجود همکاری لازم را داشته باشند که قول مساعد دادند تا در اسرع وقت نسبت به این مهم اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در بازدیدی که صورت گرفت، این معدن در استخراج سنگ سیلیس و کائولن به مرحله بهره برداری رسیده و مستعد فرآوری سنگ سیلیس است که نیاز به آب، برق و گاز دارد و با تصمیمات اتخاذ شده بزودی این نیاز معدن برطرف می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی همچنین در جریان اشتغالزایی این معدن قرار گرفت و از زحمات و تلاش‌های مدیریت این معدن تشکر کرد.

در ادامه جلسه ناصری مدیر گروه صنعتی ناصری و مدیریت معدن سیلیس اشلانی از روند رو به رشد این معدن خبر داد و گفت: نیاز آب، برق و گاز این معدن را از ضرورت‌های فرآوری سنگ سیلیس است  و با راه اندازی این بخش حدودا ۳۰۰ نفر مستقیماً اشتغال آفرینی خواهند داشت.

لازم به ذکر است کاربرد سنگ معدنی سیلیس و خاک کائولن در صنایع ساختمانی، درمانی، محصولات چینی، صنایع کاغذ و … است.

معدن سیلیس اشلانی پس از یک دوره تعطیلی طولانی، مجددا توسط گروه صنعتی ناصری احیاء و به بهره برداری رسید هم اکنون این معدن با نام صنعتی و معدنی صدف خاوران طوس در کیلومتر ۱۵ جاده دیهوک، فردوس، روستای رباط چاه گنبد، معدن کائولن اشلانی مشغول فعالیت است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×