» قضائی » دادستان جدید شهرستان کامیاران معرفی شد
قضائی

دادستان جدید شهرستان کامیاران معرفی شد

اردیبهشت 4, 1403 0

دادستان مرکز استان کردستان در آیین تکریم و معارفه دادستان کامیاران، گفت: لازمه تحقق شعار سال، جلب و جذب مشارکت مردمی توسط مسئولان در عرصه‌های مختلف است.

خبرگزاری میزان – صبح امروز و با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، رئیس دادگستری کامیاران، فرماندار، امام جمعه، فرماندهان نظامی و انتظامی این شهرستان، آیین تکریم و معارفه دادستان کامیاران در سالن اجتماعات دادگستری این شهرستان برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم، محمد جباری دادستان مرکز استان ضمن تبریک حمله افتخارآفرین نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خاک رژیم صهیونیستی، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با تکیه بر خداوند متعال و اراده جمعی مردم، مدلی از نظام سیاسی – دینی را در جهان ارائه داده که آثار آن را در سرتاسر جهان مشاهده می‌کنیم. 

جباری، افزود: بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی، دادستان وظایف متعددی از قبیل احقاق حق، تشخیص حق و اجرای حق را بر عهده دارد و کارشناسان علوم قضایی بیش از ۲۵۰ وظیفه را برای دادستان احصا کرده‌اند. 

وی تاکید کرد: دادسرا از حساس‌ترین ارکان قوه قضاییه به شمار می‌رود که رسیدگی به تظلمات، احیای حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، کشف جرم و اجرای حکم از جمله این وظایف است. 

دادستان سنندج، تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری، لازمه جهش تولید، جلب مشارکت‌های مردمی است و این مهم توسط مسئولین ۳ قوه باید صورت گیرد. 

جباری، اضافه کرد: در این راستا کمیته‌ای با مشارکت مردم در استان تشکیل شده تا راهکار‌های جلب و جذب مشارکت‌های مردمی را با توجه به اقتضائات، پتانسیل‌ها و توانمندی هر شهرستان را رصد کنند. 

وی افزود: یکی از خدمات دستگاه قضایی، تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت در جامعه است که استفاده از ظرفیت‌های مردمی با تکیه بر قانون و ابداعات مدیریتی می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد. 

دادستان مرکز استان همچنین بر ضرورت آسیب شناسی جرایم در کامیاران تاکید کرد و بر تبادل نظر مسئولین این شهرستان و سازمان‌های مردم نهاد در جهت کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد. 

در پایان این مراسم، میلاد کفراشی به عنوان دادستان جدید شهرستان کامیاران معرفی شد و از زحمات کورش مرادی تقدیر شد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×