» قضائی » خیران و نیکوکاران استان خراسان شمالی ۵۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک کردند
قضائی

خیران و نیکوکاران استان خراسان شمالی ۵۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک کردند

فروردین 23, 1403 0

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی از جمع آوری مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از مسیر برگزاری جشن گلریزان و کمک‌های خیرین و نیکوکاران در بجنورد خبر داد.

خبرگزاری میزان– حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی در جریان ویژه برنامه «نذر رهایی» که به همت اداره کل زندان‌های استان برگزار شد؛ از جمع آوری مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از مسیر برگزاری جشن گلریزان و کمک‌های خیرین و نیکوکاران در بجنورد خبر داد و گفت: میزان حمایت مالی نسبت به سال گذشته رشد بیش از ۲ برابری داشته است.

وی اظهار کرد: در جریان جشن گلریزان سال گذشته خیران بجنوردی مبلغ ۲۲ میلیارد ریال در راستای تسهیل موجبات آزادی زندانیان دارای محکومیت‌های مالی و مرتکبین جرایم غیر عمد کمک کردند.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده با اشاره به محبوس بودن ۱۳۰ زندانی بدهکار مالی در استان گفت: بدهی این مددجویان تا کنون مبلغ ۷۸۰ میلیارد ریال برآورد شده و همچنان منتظر حمایت‌های مالی از دستان پرمهر و عطوفت هم استانی‌های عزیز و گرامی و مردم نوع دوست و مهرورز خراسان شمالی هستند.

وی با اشاره به گذشت محکوم لهم و شکات از مبلغ قابل توجهی از مطالبات خود مشخصا میزان ۶۸۸ میلیارد ریال طی سال ۱۴۰۲ را عنوان کرد وگفت: در سال گذشته در نتیجه از خودگذشتگی تعداد قابل توجهی از بستانکاران و طلبکاران ۲۴۰ زندانی دارای بدهی مالی استان با یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال بدهی از حبس رهایی یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده با اشاره به رتبه ششم استان خراسان شمالی در آزادی زندانیان بدهکار مالی (با لحاظ شاخص جمعیت زندانی) گفت: خوشبختانه مردم نوعدوست استان ثابت کردند همواره در راستای انجام امور خیرخواهانه و خداپسندانه به ویژه ارائه حمایت‌های لازم به منظور تسهیل زمینه‌های رهایی محکومان مالی در بند همکاری و مشارکت خوبی با مسئولان ذی ربط دارند و این کارکرد در خور تحسین و تمجید است.

وی عجز از پرداخت دیات ناشی از ایراد صدمات بدنی عمد و غیر عمد (تصادفات منجر به فوت و جرح، حوادث کارگاهی و …)، محکومیت مالی (غیر کلاهبرداری) ناشی از دعاوی و اختلافات خانوادگی اعم از مهریه و … را بعنوان برخی از مصادیق بدهکاری‌های مالی مددجویان محبوس در زندان‌های خراسان شمالی نام برد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×