» قضائی » خیران استان بوشهر ۱۴ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اهدا کردند
قضائی

خیران استان بوشهر ۱۴ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اهدا کردند

خرداد 13, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از اهدای ۱۴ میلیارد ریال کمک نقدی خبر داد و گفت: با زندانی شدن فرد، بیشترین آسیب به اعضای خانواده وی می‌رسد، پس باید نیازمندی‌هایشان در اختیاریشان قرار داده شود.

خبرگزاری میزان – روز «نسیم مهر» روز حمایت از خانواده زندانیان بود که به این مناسبت مراسمی در سالن اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان برگزار شد تا نیکوکاران با حضور در آن به خانواده زندانیان یاری‌رسانی کنند.

مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر در آیین نسیم مهر گفت: با زندانی شدن یک نفر که معمولاً سرپرست خانوار است، بیشترین آسیب به اعضای خانواده می‌رسد؛ زیرا زندانی جای آرام و مناسبی دارد و نیازمندی‌هایش در اختیارش قرار داده می‌شود، اما به خانواده‌ها سخت می‌گذرد.

مهدی مهرانگیز با بیان اینکه ۳ هزار و ۳۰۰ زندانی در زندان‌های استان مشغول گذراندن دوره محکومیت خود هستند، افزود: در ۳۰ شب ماه رمضان از ۸۰ خانواده زندانیان استان بازدید کردیم و در جریان این بازدید‌ها متوجه شدیم برخی از خانواده‌ها از نظر معیشتی و رفاه دچار مشکل بودند که برخی از نیازمندی‌های آنان مانند یخچال، کولر، البسه، لوازم التحریر و مواد غذایی و در مواقعی نیاز به درمان اعضای این خانواده‌ها بود و به همین منظور مبالغی در قالب کارت هدیه اهدا شد و کمک به مسیر درمان رایگان آن‌ها انجام شد.

مهرانگیز افزود: تهیه ۶۰ قلم لوازم خانگی به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، توزیع ۵ هزار بسته معیشتی، وجه نقد و تهیه نوشت‌افزار برای فرزندان، از دیگر حمایت‌هایی بوده که سال گذشته به خانواده زندانیان نیازمند انجام شد.

وی با بیان اینکه این کار‌ها از تأکید‌ات رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان زندان‌ها برای حفظ عزت و رسیدگی به خانواده‌های زندانیان است، اضافه کرد: از ۳ هزار و ۳۰۰ زندانی استان برخی در زندان نیستند که یا پابند الکترونیک دارند و یا رأی‌باز هستند و بیرون از زندان کار می‌کنند تا خانواده دچار مشکل اقتصادی نشود.هر کاری که برای رفاه حال زندانیان باشد تا خانواده‌های آنان دچار مشکلات گوناگون از جمله اجتماعی و اقتصادی نشوند، انجام می‌دهیم.

در پایان آیین نسیم مهر اعلام شد که نیکوکاران استان بوشهر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای خانواده زندانیان استان هدیه دادند و یاری رساندند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×