» قضائی » خلا‌های عاطفی خانواده‌های زندانیان مد نظر قرار گیرد
قضائی

خلا‌های عاطفی خانواده‌های زندانیان مد نظر قرار گیرد

خرداد 15, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی بر لزوم توجه به خلا‌های عاطفی خانواده‌های زندانیان استان تاکید کرد وگفت: خانواده‌های زندانیان مستلزم کرامت و حمایت هستند و باید مانند دیگر افراد جامعه از شان و منزلت اجتماعی برخوردار باشند.  

خبرگزاری میزان– محمدجعفر عبدالهی در دیدار با اعضای انجمن حمایت از زندانیان استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: اعضای انجمن حمایت از زندانیان استان متشکل از افراد مورد اعتماد، خوشنام، دلسوز و توانمند است، این امر در نتایج حاصل از فعالیت موثر بوده و استفاده از این ظرفیت نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی افزود: همه ما می‌دانیم که بسیاری از خانواده‌های زندانیان هیچ اطلاع و نقشی در بزه یا جرم صورت گرفته توسط سرپرست خانواده نداشته و در انجام بزه و جرم صورت گرفته مقصر نیستند، لذا مستلزم کرامت و حمایت هستند و باید مانند دیگر افراد جامعه از شان و منزلت اجتماعی برخوردار باشند. 

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی تصریح کرد: فعالیت‌های اقتصادی در انجمن حمایت از زندانیان استان، باید تنوع و پایداری داشته باشد تا جامعه هدف و خانواده‌های زندانیان نیازمند از نتایج این فعالیت‌ها بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های اقتصادی انجمن نباید به صورتی باشد که فعالان اقتصادی بخش خصوصی را تحت فشار قرار داده و موجب ضرر و زیان آنها شود.

محمدجعفر عبدالهی با اشاره به اینکه خلاهای عاطفی همواره به میزان کمبودهای معیشتی، خانواده‌های زندانی را در معرض آسیب قرار می دهد، عنوان کرد: احساس خجالت و شرم در اجتماع، نبود سرپرست خانواده، مشکلات تحصیلی و کمبود امکانات معیشتی و رفاهی، آسیب بسیار زیادی را به این خانواده‌ها وارد می‌کند که این موضوع باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین علی نسایی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان در سانحه بالگرد، گزارشی از اقدامات ارزنده و تحولی انجمن حمایت از زندانیان استان که با همت و تلاش اعضا و خیرین استان صورت گرفته را ارئه و از زحمات آنان تشکر کرد. 

سعید محققی‌نیا رئیس انجمن حمایت از زندانیان استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه کمبود اعتبار جهت تکمیل ساختمان انجمن حمایت از زندانیان استان را یکی از مهمترین مشکل این انجمن برشمرد و بر تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریعتر از این طرح تاکید کرد.

علی عبدی مدیرکل زندان‌های استان نیز با اشاره به پویش نذر هشتم و چهارشنبه‌های امام رضایی انجمن حمایت از زندانیان استان، گفت: توجه ویژه به خانواده‌های زندانیان برای تحصیلات، تهیه کمک هزینه ازدواج فرزندان، اشتغال آفرینی، کمک‌های مومنانه و تهیه بسته‌های معیشتی در سرکشی‌هایی که درقالب این پویش و دیگر پویش‌ها از طرف انجمن صورت می‌گیرد همواره زمینه مرتفع شدن بخشی از مشکلات و نیازهای خانواده‌های مددجویان را فراهم کرده است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×