» قضائی » حمایت قانونی از ایرانیان خارج از کشور – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

حمایت قانونی از ایرانیان خارج از کشور – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اسفند 22, 1402 0

به گزارش خبرگزاری مهر، پنجمین نشست کارگروه حقوقی و قضائی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با حضور وزیر دادگستری برگزار شد.

امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، در این نشست مهم‌ترین وظیفه این کارگروه را گره‌گشایی از مشکلات هم‌وطنان خارج از کشور و پیگیری مسائل آنان برشمرد و گفت: دسترسی ایرانیان خارج از کشور به سامانه ثنا (international.adliran.ir) اقدام مثبتی در راستای ارائه خدمات الکترونیک قضائی به آنان است، مرکز آمار و فن‌آوری قوه قضائیه می‌تواند برای سهولت و دسترسی بهتر هموطنان خارج از کشور به این سامانه از خدمات و امکانات پیام‌رسان‌های داخلی در این زمینه استفاده کند.

رحیمی همچنین از وزارت امور خارجه و کنسول‌گری‌های جمهوری اسلامی در سایر کشورها خواست در خصوص آموزش و اطلاع‌رسانی در مورد نحوه استفاده از سامانه ثنا توسط ایرانیان خارج از کشور تمهیدات لازم را فراهم آورند.

وی گفت: بهره‌مندی از امکان دادرسی الکترونیک از جمله مطالبات به حقی است که نیازمند تلاش دستگاه قضا برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در این زمینه است.

در ابتدای این نشست عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و دبیر کارگروه حقوقی و قضائی شورای عالی ایران خارج از کشور گزارشی از عملکرد یک‌ساله این کارگروه ارائه و اظهار داشت: ایرانیان خارج از کشور پس از ثبت نام در سامانه ثنا می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک قضائی از میزهای خدمات الکترونیک قضائی استفاده و درخواست خود را ثبت کنند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×