» قضائی » جلب کمک‌های خَیِّری و خدمات عمومی در چارچوب قرار‌های تعلیق تعقیب
قضائی

جلب کمک‌های خَیِّری و خدمات عمومی در چارچوب قرار‌های تعلیق تعقیب

اسفند 20, 1402 0

معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد با اشاره به عرصه گسترده خدمات بهزیستی گفت: می‌توان با قرار‌های تعلیق تعقیب و احکام جایگزین حبس، بخشی از خدمات مورد نیاز این مجموعه را جلب کرد.

خبرگزاری میزان- حمیدرضا جلیلی در حاشیه بازدید معاونین دادستان و دادیاران اظهار نظر دادسرای یزد از موسسه خیریه کودکان آسمانی، افزود: بهزیستی می‌تواند یک لیست کامل از خدمات مورد نیاز خویش را جهت صدور قرار‌های تعلیق و احکام جایگزین به دادسرا و دادگستری ارسال کند تا مقام‌های قضایی به وقت ضرورت و در چاچوب قانون، از آن استفاده نمایند.

وی ضمن تقدیر از عملکرد خوب و رسیدگی کامل مجموعه کودکان آسمانی از کودکان معلول، بی سرپرست و بد سرپرست، تصریح کرد: حضور مقام‌های قضایی در این مکان‌ها و برگزاری جلسات مشترک، می‌تواند تصمیمات و دستورات آنان را در پرونده‌های مرتبط، غنی‌تر و کاربردی‌تر سازد.

جلیلی، گستردگی و تنوع خدمات بهزیستی را یادآور شد و بیان کرد: اکثرحوزه‌های مورد خدمات بهزیستی، مثل کودکان کار، کودک آزاری، سالمند آزاری، کودکان بی سرپرست و یا بد سرپرست، معتادین متجاهر یک ارتباط با دستگاه قضایی هم دارد که این امر باعث پیوند دو مجموعه می‌شود.

وی بر آموزش مبانی حقوقی مرتبط با خدمات اجتماعی بهزیستی تأکید کرد و گفت: بعضا برخی از مشکلات و تعارضات بین دادسرا و بهزیستی ناشی از جهل به قانون و عدم اشراف به مقررات مرتبط است که باید با تدوین یک سند آموزشی، همه موارد را طی دوره‌های مختلف برای کارمندان مرتبط آموزش داد.

 در این بازدید، معاونین دادستان، قضات تحقیق مرتبط با امور اجتماعی و قضات اظهار نظر حضور داشتند و از قسمت‌های مختلف موسسه خیریه کودکان آسمانی بازدید کردند.

انتهای پیام/ 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×