» حوادث » جزئیات فوت کودک ۶ ساله دزفولی/ علت فوت گاز گرفتگی توسط سگ بدون‌صاحب
حوادث

جزئیات فوت کودک ۶ ساله دزفولی/ علت فوت گاز گرفتگی توسط سگ بدون‌صاحب

خرداد 27, 1403 0

به گزارش خبرآنلاین،‌ مهشید عصار با اشاره به حادثه سگ‌گزیدگی یک کودک ۶ ساله در دزفول اظهار کرد: روز ۲۲ اردیبهشت‌ماه، یک پسر ۶ ساله در کوی امام رضا(ع) دزفول توسط سگ بدون صاحب از ناحیه سر و صورت، دست و کمر دچار سگ‌گزیدگی شد که زخم سر و صورت بسیار وسیع و عمیق بود.

ایسنا نوشت: وی با بیان اینکه شست‌وشوی اولیه محل زخم جزو اقدامات اولیه درمان محسوب می‌شود، افزود: این کودک بعد از یک ساعت و نیم از گذشت حادثه و بدون شست‌وشوی اولیه محل زخم توسط والدین به بیمارستان منتقل شد که در بیمارستان شست‌وشوی کامل محل گزش توسط تیم‌های آموزش دیده انجام شد و بلافاصله اقدام‌های درمانی از جمله تزریق واکسن و سرم هاری برای این کودک انجام شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: این کودک توسط متخصصان مختلف معاینه شد اما علائمی نداشت با این حال به دلیل شدت جراحات در بیمارستان بستری شد و پس از سه روز با بهبود علائم از بیمارستان مرخص شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ششم خردادماه این کودک با علائمی مانند بروز تب به بیمارستان مراجعه کرد و با توجه به سابقه گزش، حدس زده شد که ممکن است این علائم نشان‌دهنده شروع هاری باشد بنابراین بلافاصله نمونه‌گیری انجام و به انستیتو پاستور ارسال شد و بعد از یک هفته، جواب مثبت هاری اعلام شد اما دو روز قبل از مشخص شدن نتیجه نمونه، خانواده کودک خود را از دزفول به بیمارستان علی اصغر تهران منتقل کردند و همکاران ما هماهنگی با این بیمارستان برای تزریق به موقع دوز آخر واکسن هاری را انجام دادند.

وی افزود: متاسفانه با وجود بررسی‌ها و تلاش‌های کادر درمان بیمارستان، علائم این کودک در تهران تشدید شد و کودک وارد کما شد و در نهایت روز گذشته (۲۱ خردادماه) در تهران فوت کرد.

عصار تصریح کرد: از سال ۹۶، تاکنون با وجود اینکه بیش از ۲ هزار حیوان‌گزیدگی در دزفول رخ داده است، مورد منجر به مرگ نداشتیم و همه بیماران کامل درمان شدند اما متاسفانه بعد از این سال‌ها، این حادثه تلخ و ناراحت‌کننده در دزفول رخ داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: طبق دستورالعمل‌ها حتی اگر درمان کامل هاری انجام شود در صورت گزیدگی‌های سر و صورت به دلیل نزدیکی به سیستم عصبی مرکزی و همچنین تاخیر در شست‌وشوی اولیه، احتمال شکست درمان وجود دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به انتقال هاری از طریق بزاق، تمام افراد مرتبط با این کودک از جمله پرسنل بیمارستان و خانواده وی تحت پیگیری قرار گرفتند و واکسن هاری برای آن‌ها تزریق شد.

عصار بیان کرد: هشدارها به فرمانداری و شهرداری در خصوص انجام سریع و تشدید اقدامات حفاظتی برای اتلاف سگ‌های بلاصاحب داده شده است. البته از قبل هم هشدارها داده می‌شد، اما باز هم این هشدارها داده شد تا اقدامات تشدید شوند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×