امروز : پنج شنبه, ۲۳ مرداد , ۱۴۰۴
- پرونده فساد فوتبال به کجا رسید؟
- نکات کلیدی عقد قرارداد با تالارهای پذیرایی
- موبایل قاپ ها، در تور اطلاعاتی پلیس ری
- استاندارد البزر کیست؟ + بیوگرافی و سوابق
- قتل ۲مرد جوان در درگیری مسلحانه گیمنت
- پیام دبیرکل سازمان ملل به مناسبت نوروز
- تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم فروش سوالات امتحانات نهایی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- پیشنهاد جدید مجلس برای حقوق ۱۴۰۴ کارگران اعلام شد
- آزادی ۲۷۲ زندانی جرایم غیر عمد آذربایجان غربی به مناسبت روز پدر
تیبا فیسلیفت هم قیمت پژو ۲۰۷ شد
بازار خودروهای یک میلیاردی این روزها شاهد یک رقابت داخلی شده است. قیمت روز خودروهای داخلی شامل رقبای یک میلیاردی با حضور پژو پارس، سهند، سورن، دنا، تارا و شاهین را در این گزارش بخوانید.

به گزارش اکوایران، تغییر ظاهری برجسته و داشتن تجهیزات مدرن باعث شده که خریداران خودرو فراموش کنند که بخش قابلتوجهی از خودروهای موجود در بازار، در واقع همان مدلهای قدیمی با تغییرات ظاهری جزئی (فیسلیفت) هستند. یکی از خبرهای مهم در هفته گذشته، رونمایی از لوکسترین و کاملترین نسخه خودرو تیبا، تحت عنوان سهند پلاس تیپ ۳ اتوماتیک، با بازه قیمتی خودروهای هاچبک پرفروش بازار مانند پژو ۲۰۷ بود.
سهند پلاس که در هفته سوم مردادماه ۷۵۰ میلیون تومان قیمتگذاری شده، با موتور ۱.۵ لیتری ۱۰۹ اسببخار، شتاب حدود ۱۲ ثانیه، مصرف سوخت ۷.۵ لیتر و امکاناتی همچون گیربکس اتوماتیک، سیستم کنترل پایداری، سانروف و رینگ آلومینیومی عرضه میشود. رقیب اصلی این خودرو، پژو ۲۰۷ TU3 است که با قیمتی حدود ۳۰ میلیون تومان کمتر، یعنی ۷۲۰ میلیون تومان، به موتور ۱.۴ لیتری ۸۷ اسببخار و شتاب ۱۳ ثانیهای مجهز است و از نظر توان فنی و آپشنها یک پله پایینتر قرار میگیرد. نسخه دندهای ۲۰۷ نیز امروز ۸۳۰ میلیون تومان قیمت خورد و فولترین نسخه آن، یعنی ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک، با سقف شیشهای و گیربکس اتوماتیک به یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان رسید.
عرضه ۵ خودرو وارداتی در بورس کالا
پژو پارس یا سورن پلاس
در بخش سدانها، پژو پارس حتی پس از توقف تولید همچنان محبوبتر از خودروی ملی سورن پلاس است؛ جالب آنکه قیمت مدل ۱۴۰۳ پژو پارس با مدل ۱۴۰۴ سورن پلاس برابر است. از سوی دیگر، سایپا که روزگاری در قیمتگذاری از ایرانخودرو عقبنشینی میکرد، حالا با اعتماد بهنفس بیشتری وارد میدان شده و شاهین پلاس اتوماتیک را با قیمت یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان بالاتر از تارا V4 اتوماتیک روانه بازار کرده است. در حال حاضر تارا V4 اتوماتیک با قیمت یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان و دنا پلاس توربو اتوماتیک با قیمت یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان در بازار به فروش میرسد.
در نهایت، تازهوارد بازار یعنی کیامسی ایگل که در اصل نسخه ایرانی جک J4 محسوب میشود، امروز در ردیف خودروهای میلیاردی قرار گرفته و با قیمت یک میلیارد تومان عرضه میشود. بررسی این ارقام نشان میدهد که رقابت قیمتی میان خودروهای داخلی و مونتاژی به اوج خود رسیده و خریداران بیش از هر زمان دیگری به مقایسه توان فنی و امکانات در برابر برچسب قیمتی میپردازند.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.