» قضائی » تعیین تکلیف ۸۰۰ کارگر و ۳۵۰ سهامدار به همت شورای حل اختلاف استان یزد
قضائی

تعیین تکلیف ۸۰۰ کارگر و ۳۵۰ سهامدار به همت شورای حل اختلاف استان یزد

اسفند 28, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: به همت شورای حل اختلاف ویژه صنعت، اختلاف ۱۷ هزار میلیارد ریالی بین مدیران یک مجموعه تولیدی با قدمتی ۲۰ سال به صلح و سازش ختم شد.

خبرگزاری میزان_ غلامعلی دهشیری اظهار کرد: این شرکت با داشتن ۳۵۰ سهامدار در قالب ۱۴۰ هزار سهم، حدود ۵ سال با حوادث مختلفی روبرو و پرونده‌های متعدد کیفری و حقوقی بسیار سنگینی در دادگستری استان در این مدت در رابطه با این شرکت تشکیل شد.

وی با بیان اینکه شرکت مذکور شامل ۴ مجموعه تولیدی و بیش از ۸۰۰ نیرو است، تصریح کرد: با ورود شورای حل اختلاف ویژه صنعت و پیگیری‌های دادگستری شهرستان میبد اختلاف ۱۷ هزار میلیارد ریالی در این شرکت به صلح و سازش ختم شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد اضافه کرد: متاسفانه اختلافات بین هیئت مدیره و مدیرعامل کنونی و سابق این مجموعه تولیدی، موجب وقفه در تولید شرکت و طرح دعاوی و شکایات متعدد شده بود.

وی تاکید کرد: متاسفانه بی توجهی مؤسسان شرکت، نسبت به رعایت مفاد قانون تجارت در نحوه مدیریت شرکت تجاری و تصمیم گیری‌های خلاف قانون و عدم استفاده از ظرفیت حقوقدان‌ها در این موارد، موجب حدوث اختلاف بین سهامداران، مدیر عامل و هیئت مدیره شرکت شده بود.

دهشیری اضافه کرد: با مدیریت خوب مجموعه دادگستری شهرستان میبد و ورود به موقع شورای حل اختلاف ویژه صنعت به این موضوع و با تشکیل جلسات متعدد برای حل و فصل اختلاف و با استفاده از ظرفیت حقوقدان‌های خوب این شهرستان، هریک از موضوعات مختلف مورد ادعا بررسی و با حل آن‌ها در نهایت با اعلام رضایت طرفین یکی از موضوعاتی که می‌توانست به عنوان یک چالش کارگری برای استان مطرح شود با کمک شورای حل اختلاف مرتفع شد.

وی تشکیل شعب شورای حل اختلاف تخصصی در حوزه‌های مختلف را مهم دانست و افزود: لازم است در هر زمینه‌ای از نیرو‌های مستعد در آن حوزه در جهت استفاده از ظرفیت حل اختلاف بهره گرفت.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×