» قضائی » تشکیل پرونده قضایی برای ۵ معدن تولید شن و ماسه غیر استاندارد در شهرستان زرند
قضائی

تشکیل پرونده قضایی برای ۵ معدن تولید شن و ماسه غیر استاندارد در شهرستان زرند

اردیبهشت 4, 1403 0

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: در پی بازدید و بازرسی کارشناس اداره کل استاندارد استان از واحد‌های شن و ماسه در شهرستان زرند، تعداد ۵ معدن استخراج و توزیع غیر استاندارد شن و ماسه شناسایی و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شد.

خبرگزاری میزان – رضا یعقوبی اظهار کرد: با دستور دادستانی از ادامه فعالیت پنج معدن شن و ماسه در این شهرستان، به علت عدم رعایت استاندار‌های قانونی جلوگیری شد.

وی با اشاره به لزوم حفظ حقوق مصرف کنندگان افزود: با توجه به آن که عدم رعایت استاندار‌ها در مصالح ساختمانی می‌تواند جان شهروندان را تهدید کند و تولید کنندگان سنگدانه‌ مورد مصرف در بتن، ملزم به رعایت الزامات فنی و دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری بوده که گا‌ها در این مورد کوتاهی می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند افزود: در راستای حمایت از حقوق عامه، دادستانی زرند به موضوع ورود پیدا کرده و معادنی که استاندارد‌های لازم را رعایت نمی‌کردند، تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند و با آنان برخورد متناسب قانونی بعمل خواهد آمد.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت استمرار بازرسی‌ها بیان کرد: مسئولین واحد‌های تولیدی باید بدانند که نظارت‌های دوره‌ای با جدیت ادامه خواهد داشت و به طور قطع، تخطی از قوانین و استانداردها، جلوگیری از ادامه فعالیت واحد‌های متخلف را به دنبال دارد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×