امروز : یکشنبه, ۴ خرداد , ۱۴۰۴
- رتبه تک رقمی تهران در وقت کشی ترافیکی در آسیا
- مشرق نیوز – عکس/ مجموعه خانههای تاریخی درهم تنیده در اصفهان
- تصاویری از احیای لیله الرغائب در بین الحرمین کربلا
- دستگیری مامور قلابی حین ارتکاب جرم
- حق دفاع مشروع ایران در برابر جنایات صهیونیستی در راستای ملل متحد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- دومین معدن ذغال سنگ در گلستان پلمب شد
- بلعیدن 165 بسته مواد مخدر توسط یک قاچاقچی مواد مخدر
- بیش از ۵ هزار مترمربع از اراضی شهرستان مهدیشهر سمنان ملی شد
- دانشکده ریاضی دانشگاه الزهرا دانشجوی دکتری بدون کنکور میپذیرد
تشریح جزئیات طرح جامع برقیسازی وسایل نقلیه در پایتخت
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر لزوم توسعه هرچه سریعتر زیرساختهای برقیسازی حمل و نقل همگانی پایتخت، از جمله جانمایی، طراحی و استقرار ایستگاههای شارژ وسایل نقلیه برقی تاکید کرد. خبرگزاری میزان – به گزارش شهر، شهریار افندیزاده با اشاره به انجام مطالعات طرح جامع برقیسازی وسایل نقلیه در شهر تهران […]

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر لزوم توسعه هرچه سریعتر زیرساختهای برقیسازی حمل و نقل همگانی پایتخت، از جمله جانمایی، طراحی و استقرار ایستگاههای شارژ وسایل نقلیه برقی تاکید کرد.
خبرگزاری میزان – به گزارش شهر، شهریار افندیزاده با اشاره به انجام مطالعات طرح جامع برقیسازی وسایل نقلیه در شهر تهران گفت: مکانیابی و طراحی ایستگاههای شارژ وسایل نقلیه برقی به تفکیک اتوبوس، تاکسی، خودرو شخصی و موتورسیکلت با در نظر گرفتن معیارهای ترافیکی اثرسنجی ترافیکی، زیرساختهای برقی (دیماند و تامین برق ایستگاهها) و مکانیکی مورد نیاز و الزامات معماری و شهرسازی، از مهمترین موضوعاتی است که در این طرح دنبال میشود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران افزود: در حال حاضر، این سازمان جانمایی ایستگاههای شارژ اتوبوسها و تاکسیهای برقی را با کمک سامانه اطلاعات مکانی (GIS) انجام میدهد؛ بهگونهای که در مرحله نخست، مهمترین معیارها در مکانیابی ایستگاههای شارژ با کمک سامانه اطلاعات مکانی شناسایی و سپس با لحاظ کردن لایههای اطلاعاتی از جمله: لایههای دسترسی به شبکه ارتباطی، پارکینگها، ایستگاههای حمل و نقل همگانی، تراکم جمعیت و …، عملیات اجرایی پروژه آغاز میشود.
افندیزاده؛ انتخاب بهینه محل شارژ خودروهای الکتریکی را در توسعه زیرساختهای حمل و نقل برقی دارای اهمیت خواند و افزود: از آنجا که هزینه اجرای پروژههای حمل و نقل مانند احداث ایستگاههای شارژ اتوبوس و تاکسی برقی، تامین فضای اختصاصی برای توقف وسایل نقلیه در موقعیتهای پیشنهادی و عدم پسزدگی صف آنها به معابر اطراف بسیار بالاست، مکانگزینی این ایستگاهها با استفاده از سامانه اطلاعات مکانی قبل از اجرای آنها، در کاهش هزینهها و تصمیمسازیهای مدیریتی و کارشناسی بسیار موثر خواهد بود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، تعیین اولویت خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر تهران برای برقیسازی ناوگان را از دیگر موضوعات مهم در طرح جامع برقیسازی وسایل نقلیه در شهر تهران دانست و خاطرنشان کرد: رعایت اصول پدافند غیرعامل، تدوین مدل قیمتگذاری و هزینه شارژ و نحوه مالکیت تاکسی و موتورسیکلت برقی، از مواردی است که در طرح جامع برقیسازی وسایل نقلیه مدنظر قرار گرفته است.
افندیزاده با تاکید بر رویکرد گسترش استفاده از سیستمهای حمل و نقل برقی تصریح کرد: با توجه به تقاضای سفرها و حجم بالای ترددها و نیاز روزافزون به تامین امکانات اولیه و زیربنایی، استفاده از سامانه اطلاعات جغرافیایی و مکانی برای تلفیق اطلاعات لازم در حوزه حمل و نقل، ضروری است.
به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران، این سازمان، پیش از این ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی را در مناطق مختلف تهران با ظرفیت ۷۴ دستگاه شارژ راهاندازی کرده و تدارک پروژههای مربوط به زیرساختهای حمل و نقل برقی را جهت کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی و ارتقای خدمترسانی به شهروندان ادامه خواهد داد.
انتهای پیام/
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.