» قضائی » تجدید میثاق مسئولین قضایی کشور با آرمان‌های شهدا
قضائی

تجدید میثاق مسئولین قضایی کشور با آرمان‌های شهدا

تیر 3, 1403 0

در آستانه اولین روز از هفته قوه قضاییه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، شورای قضایی، قضات و کارکنان دادگستری و ادارات و سازمان‌های تابعه استان با حضور در مزار شهدا با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا تجدید بیعت کردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای خدمت گفت: هر ساله در طلیعه هفته قوه قضاییه با حضور در مزار شهدا ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان متعهد می‌شویم که با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب و با خدمت رسانی به مردم شریف، ادامه دهنده راه و مرام این عزیزان باشیم.

 کرمی با تقدیر از زحمات کارکنان دستگاه قضایی و با اشاره به وظایف سنگین آن‌ها در برخورد با ارباب رجوع تصریح کرد: امروزه جهاد ما در دستگاه قضایی تکریم و احترام به ارباب رجوع است. چرا که همواره با مردمی نگران، آسیب دیده و آزرده خاطر مواجهیم و این وظیفه ما را در احترام، تکریم و تسکین آنان دوچندان می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از شاخص‌های سند تحول قضایی یادآور شد: برنامه راهبردی دستگاه قضایی، اعتلای اهداف سند تحول قضایی است که در سال جدید نیز بروز‌رسانی شده است.

کرمی بر اجرای کامل و دقیق سند تحول قضایی بر اساس شاخص‌های یاد شده تأکید و خاطرنشان کرد: اجرای کامل و دقیق سند تحول قضایی که مورد تأکید و تأیید مقام معظم رهبری نیز می‌باشد در اولویت برنامه‌های کاری دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان نظام اسلامی در جهت تضعیف روحیه و ناامیدی مردم کشورمان گفت: امروزه کشور ما به دلیل استقلال، حق گویی و حق طلبی خود دشمنان پنهان و آشکار زیادی دارد و ما وظیفه داریم با پیروی از فرامین رهبری در برابر این هجمه‌ها بایستیم و مدافع این نظام و انقلاب باشیم.

کرمی در پایان با تأکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو گفت: دستگاه قضایی استان برای صیانت از برگزاری باشکوه و پرشور انتخابات ریاست جمهوری تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت.

در پایان مسئولین و کارکنان دستگاه قضایی استان با غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، ضمن قرائت فاتحه و تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل به مقام شامخ شهدای گلگون کفن ادای احترام کردند.

در ادامه برنامه‌های روز اول، اعضای شورای قضایی استان کرمانشاه با حضور در بیت نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم کرمانشاه با ایشان دیدار کردند و مستمع توصیه‌های ارزشمندشان شدند.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین غفوری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای خدمت و تبریک آغاز هفته قوه قضائیه تأکید کرد: این مناسبت فرصتی مغتنم جهت تقدیر از زحمات و خدمات کارکنان شریف قوه قضاییه است.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به حساسیت کار کارکنان قوه قضاییه، تصریح کرد: قضاوت و کار در دستگاه قضایی به دلیل تزاحم حقوق افراد و ورود به عرصه جان، مال و ناموس مردم کاری دشوار و حساس است.

وی با اشاره به آیه ۱۴ سوره مبارکه قصص خاطرنشان کرد: قضاوت و حکم کردن از شئون خدای متعال است که با گذر زمان به انبیا و اولیای الهی نیز اعطا شده است؛ لذا طبق این آیه شریفه، حکم به معناى فهم درست و قدرت بر داورى صحیح و علم به معناى داشتن آگاهى و اطلاعات دقیق است و ضروری است یک قاضی مسلط و مسلح به سلاح علم باشد.

در پایان می یکی از دلایل ازدحام دادگاه‌ها و آمار بالای ورودی پرونده در دستگاه قضایی را کم کاری متولیان دستگاه‌های فرهنگی دانست و تأکید کرد: ضرورت دارد دادگستری استان با برگزاری جلسات مستمر با مسئولین دستگاه‌های فرهنگی، معتمدین و بزرگان، با گوشزد کردن آمار مهم و قابل توجه دستگاه قضایی به آنها، حساسیت این آمار‌ها و کم کاری این دستگاه‌ها نسبت به فرهنگ‌سازی بین مردم را به آن‌ها هشدار دهند.

در ابتدای این دیدار نیز دکتر کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با ارائه آمار‌های مختلف، عملکرد دادگستری استان در یکسال گذشته را مثبت و رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: دستگاه قضایی استان کرمانشاه علیرغم حجم بالای ورودی پرونده به دادگاه ها، در آخرین رتبه بندی قوه قضاییه توانست در اجرای سند تحول قضایی رتبه ششم کشور و همچنین در موضوع کاهش جمعیت کیفری رتبه نهم کشور را کسب کند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×