تاکید وزرای خارجه ایران و قزاقستان بر همکاری‌های منطقه‌ای - حمایت آنلاین

تاکید وزرای خارجه ایران و قزاقستان بر همکاری‌های منطقه‌ای - حمایت آنلاین | حمایت آنلاین
شعار حمایت‌آنلاین
« حمایت‌آنلاین، حامی همه مردم ایران »
Thursday, 25 June , 2026
افزونه جلالی را نصب کنید.
خانه » سیاسی تاریخ انتشار : 01 نوامبر 2025 - 12:56 | 86 بازدید | ارسال توسط :

تاکید وزرای خارجه ایران و قزاقستان بر همکاری‌های منطقه‌ای

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان به صورت تلفنی گفتگو و بر اهمیت حضور فعال و مشارکت مؤثر در سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تاکید کردند.

تاکید وزرای خارجه ایران و قزاقستان بر همکاری‌های منطقه‌ای

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز شنبه در تماس تلفنی با یرمک کوشربایف، وزیر امور خارجه قزاقستان، آخرین وضعیت روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر امور خارجه ایران ضمن تبریک انتصاب آقای کوشربایف، همکاری‌های سازنده با وزیر خارجه پیشین قزاقستان را یادآوری و ابراز امیدواری کرد که این همکاری نزدیک در دوره جدید نیز تداوم یابد.

طرفین با اشاره به پیشینه مثبت و سازنده روابط دو کشور، بر اراده مشترک برای گسترش همه‌جانبه مناسبات در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی تأکید کردند.

در جریان این گفت‌وگوی تلفنی، دو وزیر همچنین بر اهمیت حضور فعال و مشارکت مؤثر در سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، از جمله سازمان همکاری اقتصادی (اکو) تأکید کردند و بر تداوم رایزنی‌ها و مشورت‌ها در این زمینه توافق نمودند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

دوازده + 13 =

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.