» قضائی » بیش از ۳۸۵ هکتار از اراضی ملی کشاورزی در قزوین رفع تصرف شد
قضائی

بیش از ۳۸۵ هکتار از اراضی ملی کشاورزی در قزوین رفع تصرف شد

اسفند 28, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در سال جاری با مشارکت دستگاه‌های متولی حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی بیش از ۳۸۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی رفع تصرف شد و بیش از ۸ هکتار از حریم و بستر رودخانه نیز آزادسازی شد.

 خبرگزاری میزان – علی شعبانی اظهار کرد: موضوع حفظ حقوق بیت المال همچون پیشگیری، یک موضوع فرا قوه‌ای است و همه سازمان‌ها باید به فراخور تکالیفی که بر عهده دارند با هم افزایی برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم تلاش کنند.

وی با تاکید بر مشارکت مردم در امور جامعه گفت: حضور میدانی و اجرایی نهاد‌های مردمی در تمام عرصه‌های کشور تاثیر گذار است و قطعا با هم افزایی مدیران و مشارکت مردم، بخش اعظمی از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز با مشارکت دستگاه‌های متولی حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی بیش از ۳۸۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی رفع تصرف شد و بیش از ۸ هکتار از حریم و بستر رودخانه نیز آزادسازی شد که نشان از عزم ملی برای مقابله با زمین خواری در استان دارد.

شعبانی در پایان خاطر نشان کرد: با تشکیل کارگروه مشترک متشکل از واحد حفاظت و بازرسی دستگاه‌های مختلف می‌توان ظرفیت جدیدی را در کنار ظرفیت دستگاه‌ها برای کنترل بازار و رسیدگی به مشکلات جامعه ایجاد کرد.

قزوین را به جهنم زمین خواران تبدیل می‌کنیم

حسین رجبی نیز در این جلسه اظهار کرد: پیرو تاکید رییس کل دادگستری بر جلوگیری از دست اندازی زمین خواران به منابع ملی و طبیعی و در راستای حفظ حقوق عامه، در سال آینده با همکاری و هم افزایی مدیران و مشارکت عموم مردم، قزوین را به جهنم زمین خواران تبدیل خواهیم کرد.

دادستان مرکز قزوین اضافه کرد: برای اولین بار در کشور و به صورت ابتکاری با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، بیش از ۲۶ هزار سند که از سال ۱۳۹۰ در مجموعه قضایی استان توقیف شده بود، رفع توقیف شد.

گفتنی است: در این جلسه بر آمادگی دستگاه‌ها برای صیانت از اراضی ملی و کشاورزی و جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در ایام نوروز تاکید شد.

همچنین پیش از این جلسه “رزمایش استانی حافظان زمین” با حضور مسئولان حاضر و همراهی ۴۰ ضابط قضایی و ۲۰ خودرو از دستگاه‌های امور اراضی، منابع طبیعی، محیط زیست و اداره کل مسکن و شهرسازی با هدف صیانت از اراضی کشاورزی، منابع طبیعی، آب و خاک برای گشت‌زنی تا پایان ایام نوروز آغاز شد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×