» قضائی » بیش از ۳۷۰۰ هکتار از اراضی ملی خوزستان رفع تصرف شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

بیش از ۳۷۰۰ هکتار از اراضی ملی خوزستان رفع تصرف شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

فروردین 16, 1403 0

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دهقانی با بیان این خبر گفت: در سال گذشته، ۴۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی تغییر کاربری شده، در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی زارعی و باغ، به وضع سابق بازگشت و با اقدامات پیشگیرانه از تغییر کاربری چهار هزار و ۳۳۳ هکتار از این اراضی جلوگیری شد.

وی ضمن قدردانی از تلاش اعضای این شورا در حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی، گفت: اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) مهم‌ترین اقدام در صیانت از اراضی و پیشگیری از تصرفات غیرقانونی است.

دهقانی خواستار معرفی مزایای صدور اسناد رسمی توسط دهیاران و بخشداران به مردم شد و افزود: منازل برخی روستاهای استان خوزستان از جمله روستای بنواز اندیمشک پس از ۶۰ سال تثبیت مالکیت و صاحب سند شد و ۶۰۰ واحد در روستای دونه شهرستان امیدیه در دست اقدام است.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: تاکنون ۹۴۷ هزار هکتار از اراضی زراعی معادل ۶۴ درصد کل اراضی هدف که مستعد تغییر کاربری بودند، تثبیت مالکیت شده است.

دهقانی با بیان اینکه یکی از تکالیف این شورا حفظ کاربری اراضی و به حداقل رساندن پرونده‌های مرتبط با تغییر کاربری است، تصریح کرد: پایش تصویری ماهواره‌ای اراضی، افزایش گشت‌زنی، نظارت‌ها و بازرسی‌های میدانی به ویژه در زمین‌هایی که احتمال تصرف و یا تغییر کاربری وجود دارد، ضروری است و باید قبل از تشکیل پرونده‌های قضائی از وقوع جرایم و تخلفات پیشگیری کرد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×