» قضائی » بیش از هزار نفر از مددجویان زندان‌های کرمان مشمول عفو و ارفاقات قانونی شدند
قضائی

بیش از هزار نفر از مددجویان زندان‌های کرمان مشمول عفو و ارفاقات قانونی شدند

فروردین 22, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال ۱۴۰۲ یک هزار و ۲۰ نفر از مددجویان زندان‌های استان کرمان مورد عفو و یا از نهاد‌های ارفاقی بهره‌مند شده‌اند.

خبرگزایر میزان – حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان ضمن تشکر از اقدامات موثر انجمن حمایت زندانیان و اداره کل زندان‌های استان در جهت اصلاح وبازپروری مددجویان، بیان کرد: در حال حاضر ۳۰۹ نفر از زندانیان از پابند الکترونیکی استفاده می‌کنند.

در ادامه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت:در راستای اشتغال زایی زندانیان در حال حاضر تعداد ۲ هزار و ۶۴۷ مددجوی زندان‌های استان در یکصد وبیست و سه کارگاه تولیدی، حرفه اموزی در حال اشتغال و فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: در راستای استفاده از ارفاقات قانونی برای زندانیان و به منظور استفاده حداکثری از پابند‌های الکترونیکی و اعطای مرخصی به متهمان و محکومان همچنین اعمال مجازات‌های جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماعی و عامل المنفعه در دستور کار قرار گرفت.

علی ذولفعلی نژاد اظهار کرد:باهدف توسعه استفاده از پابند الکترونیک اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مددجویان کرده‌ایم و بهره مندی از کمک‌های خیرین و همیاری سازمان زندان‌ها و انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان در جهت فراهم سازی زمینه استفاده بیشتر از پابند الکترونیکی موثر بوده است.

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ دستگاه قضایی استان و اداره کل امور زندان‌های کرمان بهره‌مندی از نهاد‌های ارفاقی را در دستور کار خود قرار دادند و در این راستا به ۹ هزار و ۲۴۲ نفر از زندانیان استان مرخصی اعطا شد.

وی اقدامات اداره کل امور زندان‌ها و اقدامات امینی و تربیتی استان کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در سال گذشته ۵ هزار و ۷۴۱ نفر در آزمون‌های پایان دوره حرفه آموزی موفق به قبولی شدند.

ذولفعلی نژاد اظهار کرد: در مساحتی بیش از ۵ هزار متر مربع، ۲ هزار و ۶۴۷ نفر از زندانیان در ۴۵ کارگاه متعلق به انجمن حمایت از زندانیان مشغول به کار و کسب درآمد هستند.

وی بیان کرد: ۴ هزار و ۴۶۶ خانواده از زندانیان تحت پوشش انجمن‌های حمایت از زندانیان می‌باشند و در سال گذشته ۱۸ هزار ۴۳ مورد حمایت‌های نقدی و غیرنقدی از زندانیان صورت گرفت و ۷۳۱ نفر از زندانیان به سازمان‌ها و نهاد‌های حمایتی معرفی شدند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×