» قضائی » بیشترین نگرانی‌ها در انتخابات حاضر، سیاه‌نمایی افراد علیه یکدیگر – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

بیشترین نگرانی‌ها در انتخابات حاضر، سیاه‌نمایی افراد علیه یکدیگر – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

خرداد 25, 1403 0

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در خصوص مصادیق تخلفات انتخاباتی گفت: با تشکیل ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، جرایم انتخاباتی ۹۰ درصد کاهش یافت؛ همین ستادها در انتخابات پیش‌رو نیز تشکیل شده است، در دوره قبل عمدتاً تخلفات مربوط به تخریب نامزدها علیه یکدیگر و تبلیغات زودهنگام بود و در حال حاضر هیچ تخلفی تاکنون گزارش نشده است.

وی افزود: بیشترین نگرانی‌ها در انتخابات حاضر، سیاه‌نمایی افراد علیه یکدیگر است. طبق گفته رهبر انقلاب، عرصه انتخابات، باید مسابقه برای خدمت‌رسانی باشد که مسئولان نیز باید همین را اصل قرار دهند و اگر کسی برای خدمت به خلق در انتخابات شرکت می‌کند باید آن را مسابقه خدمت در نظر بگیرد و ارزش‌ها و اخلاق اسلامی انتخابات را رعایت کند، یعنی داوطلبان نباید به یکدیگر افترا بی‌علت بزنند و مردم را از فضای انتخابات ناامید کنند. موارد یادشده قابلیت پیگیری قضائی هم دارد و اگر کسی بدون مستند حرفی بزند باید در قبال حرفش پاسخگو باشد.

جهانگیر با اشاره به روند نظارت و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی گفت: جلسه‌ای به ریاست دادستان کل کشور به صورت منظم و مستمر با دعوت از دستگاه‌های مختلف در دستور کار قرار داده شد که جلسات اولیه آن برگزار شده است. در این جلسات موارد اولیه احصا و به دادستان‌ها ابلاغ شده است و رصد فضای مجازی و واقعی در دستور کار قرار دارد که اگر تخلفاتی صورت گرفت پیگیری لازم صورت گیرد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×