» جامعه » بهره‌مندی بیش از ۱۲۰ هزار نفر از خدمات سلامت و معیشت‌محور البرز در سه ماه نخست سال
جامعه

بهره‌مندی بیش از ۱۲۰ هزار نفر از خدمات سلامت و معیشت‌محور البرز در سه ماه نخست سال

تیر 22, 1403 0

مدیرعامل هلال احمر استان البرز از بهره‌مندی افزون بر ۱۲۰ هزار فرد نیازمند از خدمات سلامت محور و معیشتی حوزه معاونت امور داوطلبان این جمعیت در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

خبرگزاری میزان – به گزارش پایگاه اطلاع‎‌رسانی جمعیت هلال‌احمر- البرز؛ محمدباقر خلفیف مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز، با اشاره به کمک‌های حمایتی سازمان داوطلبان به بیماران نیازمند و صعب‌العلاج، گفت: جمعیت هلال احمر استان البرز در راستای تسکین آلام بیماران نیازمند و تامین بخشی از هزینه‌های دارویی و درمانی آنها، با همکاری ۶ داروخانه، ۸ مرکز درمانی، ۹۰ پزشک خیّر و داوطلب در سه ماه نخست امسال به ۱۸ هزار و ۹۵ بیمار، رقمی‌بالغ بر ۱۳میلیارد و ۹۸۲ میلیون ریال کمک هزینه دارو و درمان ارائه کرده است.

خلفی اظهار داشت: همچنین به همت خیرین و داوطلبان و با واسطه و تسهیلگری ۸۱ خانه هلال، تعداد ۵۳ هزار و ۲۴۷ نفر از ساکنان و اهالی محلات و مناطق محروم استان البرز از خدمات طرح داوطلبی «حامیان کرامت» شامل کمک به تامین اجاره مسکن، تهیه و تعمیر منزل مسکونی، اهداء اقلام ضروری زندگی از جمله؛ فرش، یخچال، اجاق گاز و بخاری، تهیه کمک جهیزیه نوعروسان و … به ارزش مجموع ۱۷۲ میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریال بهره‌مند شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به تکریم سالمندان، خانواده‌های معظم شهدا و خانوار‌های نیازمند در قالب «طرح نیابت»، افزود: در بهار امسال با مشارکت داوطلبان هلال احمر استان البرز، شاهد ۲۱۹ مورد عیادت از سالمندان، سرکشی از خانواده‌های نیازمند، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی و درمانی به آن‌ها بودیم و در مجموع ۳۷۱ نفر از خدمات این طرح بهره‌مند شدند.

مدیرعامل هلال احمر البرز گفت: در سه ماه اول سال جاری، خیرین شهرستان‌های کرج، اشتهارد و نظرآباد به بانک امانات تجهیزات پزشکی شعب هلال احمر و خانه‌های هلال اقلامی از قبیل تخت بیمار و تشک مواج، ویلچر، واکر، کپسول اکسیژن و مانومتر و اکسیژن ساز، به ارزش ۲۰ میلیارد ریال اهدا کردند.

خلفی با تاکید بر اهمیت ارتقاء سطح سلامت در محلات کمتر برخوردار، ادامه دارد: در مدت این سه ماه، ۲۱۴ ایستگاه سلامت در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف برپا و به ۱۶هزار و ۶۳۴ نفر خدمات پایش سلامت ارائه شد.

وی ارزش خدمات ارائه شده به بهره‌وران در ایستگاه‌های سلامت را بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۸۱۴ میلیون ریال اعلام کرد که توسط ۹۱۲ نفر داوطلب و در قالب ۴ هزار و ۸۳۵ نفر/ ساعت کار داوطلبانه و بشردوستانه ارائه شده است.

مدیرعامل هلال احمر استان البرز ادامه داد: با استقرار ۳۶ کاروان سلامت در مناطق کمتر برخوردار استان در بهار امسال و با همکاری ۴۲۶ نفر از پزشکان متخصص، کارشناسان و داوطلبان در قالب ۲ هزار و ۴۵۳ نفر/ ساعت کار بشردوستانه و عام‌المنفعه، تعداد ۵ هزار و ۵۰۳ نفر از ساکنان مناطق کمتربرخوردار از خدمات ویزیت رایگان، مشاوره‌های روانشناسی و سلامت محور به ارزش ۵۲۸ میلیون و ۸۶۰ هزار ریال بهره‌مند شدند.

به گفته خلفی، ۲هزار و ۹۷۰ نفر از غذای گرم و ۱۴ هزار و ۹۱۵ نفر از بسته‌های معیشتی تهیه و توزیع شده توسط خیرین هلال احمر در سه ماه نخست امسال بهره‌مند شدند.

وی در همین خصوص ارزش بسته‌های معیشتی توزیع شده را ۹۳ میلیارد و ۹۶۷ میلیون ریال و ارزش مجموع غذای گرم توزیع شده را ۴۶ میلیارد و ۳۴۹ میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: همچنین در پویش «هلال رحمت» و به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید نوروز نیز ۵ هزار و ۱۵۲ نفر از اطعام ۴۰۳ سفره مهربانیِ داوطلبان هلال احمر استان البرز بهره‌مند شدند.

مدیر عامل هلال احمر استان البرز گفت: همچنین ۴۳۸ داوطلب و فراگیر در ۲۶ خانه هلال استان البرز از آموزش‌های مبتنی بر نیاز مانند پیشگیری از اعتیاد، ارتباط صحیح با فرزندان و … بهره‌مند شدند و ۱۷۲ نفر آموزش‌های امدادی را فرا گرفتند.

خلفی افزود: در سه ماه گذشته ۵۴۷ واحد معادل ۲۴۶ هزار و ۶۰۰ سی سی خون توسط داوطلبان هلال احمر استان البرز و در قالب طرح “حمایت ماندگار” در پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون این استان به بیماران و نیازمندان فرآورده‌های خونی اهدا شد.

وی در پایان اظهار داشت: در قالب ۱۳ پروژه داوطلبی محرومیت زدا و با همکاری ۳۵ نفر از خیرین و داوطلبان، با هزینه‌ای بالغ بر ۲۹۲ میلیون ریال به رفع محرومیت و تامین نیاز‌های اساسی ۳۸۰ نفر در مناطق محروم کمک شد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×