» جامعه » برگزاری نخستین کنگره و نمایشگاه بین‌المللی دانشگاه بدون دخانیات/ برای رسیدن به دانشگاه بدون دخانیات باید کار را به خود دانشجویان سپرد
جامعه

برگزاری نخستین کنگره و نمایشگاه بین‌المللی دانشگاه بدون دخانیات/ برای رسیدن به دانشگاه بدون دخانیات باید کار را به خود دانشجویان سپرد

خرداد 27, 1403 0

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات نیز با بیان اینکه اگر به دنبال دانشگاه بدون دخانیات هستید باید کار را باید به خود دانشجویان بسپارید گفت: دانشجویان باید با حمایت دانشگاه کارگاه‌های مختلفی برای این موضوع برگزار کنند.

خبرگزاری میزان – نخستین کنگره و نمایشگاه بین‌الملل دانشگاه بدون دخانیات عصر امروز یک‌شنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۳ در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این همایش غلامعلی افروز استاد دانشگاه تهران بیان کرد: تعداد مقالات ارسال شده بسیار چشمگیر است و ما از این بین ۳ مقاله را برای تقدیر انتخاب کردیم.

وی افزود: من هرگز با ترک سیگار تدریجی موافق نبودم. باید اراده‌ها را قوی کرد. برای رشد، تدریج لازم است، اما برای ترک مواردی، چون عادات زشت باید به یکباره آن را قطع کرد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: نباید بگوییم سفره‌خانه‌ها حق دارند قلیان سرو کنند. این سنت ما ایرانیان نیست. بیش از دوهزار نوع سم مختلف در قلیان موجود است.

افروز کشیدن سیگار را به خودکشی تدریجی تشبیه کرد و افزود: تار‌های صوتی برخی از دانشجویان بر حسب مواجهه با دود سیگار  دچار اختلال شده‌ است. سقط جنین، انواع بیماری‌های پوستی، تنفسی و قلبی از دیگر عوارض دخانیات است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر مضرات دخانیات، اساتید دانشگاه را بزرگترین همیاران و سفیران دانشگاه بدون دخانیات نامید.

در ادامه علیرضا وجهی معاون دانشگاه تهران و رئیس سازمان خدمات دانشجویی با بیان اینکه متاسفانه برخی از جوانان ما تصور می‌کنند که استعمال دخانیات شخصیت می‌آورد گفت:با یک سرچ ساده متوجه می‌شویم که تنها مافیای دخانیات در این حوزه سود می‌برند.

محمد رضا مسجدی دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات نیز در ادامه این همایش گفت: اگر به دنبال دانشگاه بدون دخانیات هستید کار را باید به خود دانشجویان بسپارید و دانشجویان باید خود در این امر مشارکت کنند.

وی افزود: دانشجویان باید خود با حمایت دانشگاه کارگاه‌های مختلف برگزار کنند.

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران نیز گفت: موضوع بزه و آسیب‌های اجتماعی معمولا فراموش می‌شود، اما درمانش از مسیر آموزش و فرهنگ می‌گذرد.

وی افزود: اصل موضوع ما انسانیت و زیست سالم است. آیا این درست است که جوان ما با اسیب‌های اجتماعی عدیده از دانشگاه خارج شود؟

صاحب با اشاره به این نکته که ما در شهرداری تهران از همه گروه‌هایی که در حوزه حال خوب فعالیت می‌کنند حمایت می‌کنیم گفت:آیا دانش به تنهایی باعث پیشگیری از سیگار می‌شود؟ موضوع دخانیات را باید درست تحلیل کرد. خواستگاه رفتار‌های ما شخصیت ماست. اگر شخصیت بیمار شود علایم آن را در رفتار‌های انسان می‌شود دید. راه درمان این موضوع خود مراقبتی است. ما حق نداریم هر آنچه می‌خواهیم ببینیم، اگر سلبریتی سیگار بکشد، این یک جنایت است. افتخار ما در شهرداری این است که همه کنشگران سلامت را حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×