» قضائی » بخش عمده ابلاغ اوراق قضایی به‌ صورت الکترونیکی انجام می‌شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

بخش عمده ابلاغ اوراق قضایی به‌ صورت الکترونیکی انجام می‌شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

بهمن 10, 1402 0

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبرز سرلکی با دریافت ابلاغ خود از رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به عنوان سرپرست جدید اداره ابلاغ دادگستری تهران معرفی شد.

قربانی، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره ابلاغ دادگستری تهران ضمن تسلیت وفات حضرت زینب (س) بیان کرد: واحد ابلاغ و ابلاغ اوراق قضائی جزو مهم و ضروری در سیستم قضائی هر کشور است، چون از طریق فرایند ابلاغ، اصحاب پرونده از فرایند دادرسی اطلاع پیدا می‌کنند. مقوله ابلاغ اوراق قضائی به جهت ارتباط بین قوه قضائیه و شهروندان بسیار حیاتی و واجد اهمیت است.

وی گفت: ابلاغ اوراق قضائی پل ارتباطی بین مردم، اصحاب پرونده و مراجعه کنندگان به دستگاه قضائی است که در همین راستا و با توجه به تأکیدات رئیس قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان تهران و پیگیری و تلاش‌های مدیران قضائی و اداری با همه کاستی‌ها و مشکلات در حوزه ابلاغ الکترونیک پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم به طوری که به‌صورت نسبی می‌توان گفت، بخش عمده ابلاغ اوراق قضائی هم اکنون به‌صورت الکترونیکی در دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران انجام می‌شود.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با اشاره به نکاتی راجع به اهمیت و ضرورت مقوله ابلاغ خطاب به رئیس جدید این اداره گفت: اگر ابلاغ اوراق قضائی به درستی و به نحو صحیح و طبق مقررات قانونی خود انجام شود اعتماد به دستگاه قضائی بیشتر خواهد شد و نشانگر شفافیت عملکرد دستگاه قضائی خواهد بود، چون هرگونه ابلاغ دارای آثار و ضمانت اجرایی خاص خود می‌باشد و اگر مردم آگاهی و اطلاع به موقع از دعاوی خود داشته باشند موجب رضایت و رفع ابهامات از سرنوشت پرونده است.

وی در ادامه بیان کرد: ابلاغ اوراق قضائی طبق مقررات قانونی ضمن تسریع در رسیدگی و تسهیل اجرای احکام قضائی به طرفین پرونده این اطمینان را می‌دهد که اطلاعات مورد نیاز مرتبط با پرونده در دسترس آن‌ها است و ابهاماتی که در ذهن طرفین پرونده است با ابلاغ صحیح مرتفع خواهد شد.

قربانی گفت: در سایه ابلاغ اوراق قضائی وفق مقررات، حقوق شهروندی در محاکم تضمین می‌شود و شهروندان این اطمینان را به دست می‌آورند که فرصت دفاع دارند و می‌توانند دفاع مؤثری را در محکمه یا مراجع قضائی داشته باشند.

وی بیان کرد: مدیریت و پرسنل اداره ابلاغ باید ضمن آگاهی کامل نسبت به قوانین مربوطه، تمامی مأمورین را نیز نسبت به قوانین و مقررات آگاه کرده و بر عملکرد آن‌ها نظارت و بازرسی داشته باشند.

در این آئین با حضور رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با اهدای لوح از زحمات ارزشمند مهدی سردار زاده که به افتخار درجه بازنشستگی نائل شدند، تقدیر به عمل آمد و فریبرز سرلکی با دریافت ابلاغ خود از رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به عنوان سرپرست جدید اداره ابلاغ دادگستری شهر تهران معرفی شد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×