» قضائی » با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری در ایام نوروز برخورد جدی می‌شود
قضائی

با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری در ایام نوروز برخورد جدی می‌شود

اسفند 19, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از برخورد جدی با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و تغییرکاربری در تعطیلات نوروز در راستای حفاظت از حقوق بیت المال و اراضی ملی خبر داد.

خبرگزاری میزان – جلسه‌ شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال با محوریت قانون جامع حدنگار (کاداستر) با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مسئولان دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی برگزار شد.

کرمی پس از ارائه گزارش توسط دستگاه‌های مختلف در خصوص روند اجرایی شدن طرح کاداستر در بخش‌های مختلف، این طرح را از جمله طرح‌های مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه ظرف شش ماه اخیر پیشرفت قابل توجهی در زمینه اجرای طرح کاداستر در استان صورت گرفته و در برخی از شهرستان‌ها بعضاً تا ۱۰۰ درصد از اراضی حدنگاری شده، ولی همچنان برخی شهرستان‌ها نیاز به تلاش و پیگیری بیشتر دارند.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری برای تسریع در روند اجرای طرح کاداستر در استان خاطرنشان کرد: لازمه پیشرفت کار و سرعت بخشیدن به فرایند اجرای طرح کاداستر، تعامل و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های ذیربط و متولی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: مجموع اراضی زراعی استان کرمانشاه ۸۵۰ هزار هکتار است که صدور سند حدنگاری آن‌ها طی ۶ ماه گذشته به ۳۲۷ هزار هکتار معادل ۱۱ هزار و ۸۰۰ قطعه و ۳۸.۶ درصد رسیده است که توقع داریم تا پایان سال به میانگین کشوری که ۴۰ درصد می‌باشد، برسد، لذا ضروری است طرح کاداستر با سرعت بیشتری اجرا شود.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش‌ها در ۴ ماه اخیر ۳۵۰ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.

کرمی در ادامه با تأکید بر حضور به موقع، مقتدرانه و مدبرانه نیروی انتظامی در ایام تعطیلات نوروز یادآور شد: یکی از مسائل مهمی که همواره وجود دارد سوء استفاده سودجویان از تعطیلات نوروزی برای تصرفات غیرقانونی و ساخت و ساز غیرمجاز می‌باشد و از آنجایی که این افراد اغلب از زمان تعطیلات نوروزی برای ساخت و ساز‌های غیرقانونی استفاده می‌کنند، در راستای حفاظت از حقوق بیت المال و اراضی ملی، با برنامه ریزی و انجام اقدامات ویژه تلاش خواهیم کرد تا این تخلفات را به حداقل برسانیم و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری برخورد جدی و قاطع می کنیم.

وی در خاتمه از همکاری و تعامل مؤثر دستگاه‌های متولی در شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال تشکر کرد.

گفتنی است در پایان جلسه مصوباتی در مورد تسریع در روند اجرایی طرح کاداستر و پیشگیری از وقوع جرایمی از جمله حفر چاه غیرمجاز، تغییر کاربری اراضی، تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز و … به تصویب رسید.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×