» قضائی » با هرگونه خرید و فروش رأی در حوزه‌های انتخابات با قاطعیت برخورد می‌شود
قضائی

با هرگونه خرید و فروش رأی در حوزه‌های انتخابات با قاطعیت برخورد می‌شود

اسفند 15, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان کردستان در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کردستان گفت: با تخلفات انتخاباتی نظیر خرید و فروش رأی، حمایت مجریان اتنخابات و تجمع افراد در اطراف شعب رأی گیری با قاطعیت برخورد می‌شود.

خبرگزاری میزان –  صبح امروز و با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، بازرس کل کردستان، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، فرماندار سنندج، رئیس دفتر شورای نگهبان در کردستان، شهردار سنندج و جمعی از مدیران اجرایی و انتظامی، چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان در سالن اجتماعات دادگستری کل استان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری کردستان در این جلسه اظهار کرد: ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در مرکز استان و همه حوزه‌های قضایی تابعه تشکیل شده است و تاکنون ۴ جلسه در مرکز استان تشکیل شده که تصمیماتی را در قالب ۳۵ مصوبه به دستگاه‌های اجرایی ارسال کرده است و در شهرستان‌های استان ۲۲ جلسه برگزار شده که ۱۶۰ مصوبه داشته است.

وی تصریح کرد: شعبات ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در همه حوزه‌های قضایی استان تشکیل شده است و جرایم و تخلفات انتخاباتی را رسیدگی می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: با تخلفات انتخاباتی نظیر خرید و فروش رأی، حمایت مجریان اتنخابات و تجمع افراد در اطراف شعب رأی گیری با قاطعیت برخورد می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم اشراف اطلاعاتی نهاد‌های متولی در خصوص پیشگیری از تخلفات انتخاباتی تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان آحاد مردم استان را به حضور پرشور و مسئولانه در انتخابات پیش رو دعوت کرد و گفت: عرصه انتحابات، نمایش بزرگ اقتدار نظام جمهوری اسلامی و انتخاب افراد اصلح است و امیدواریم در پرتو عنایات و الطاف حضرت ولیعصر (عج)، انتخابات باشکوه و با حضور حداکثری مردم برگزار شود.

در ادامه جلسه، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز، اظهار کرد: ضابطین قضایی باید در تمامی حوزه‌های اخذ رأی حضور داشته باشند و و نظارت مضاعف داشته باشند تا از بروز تخلفات پیشگیری شود.

در این جلسه، همچنین اعضای مختلف، اقدامات خود را در حوزه‌های مربوطه به رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی ارائه کردند و مصوباتی به تصویب رسید.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×