» قضائی » باید از ظرفیت پابند الکترونیک در راستای کاهش جمعیت کیفری زندانیان بهره برد
قضائی

باید از ظرفیت پابند الکترونیک در راستای کاهش جمعیت کیفری زندانیان بهره برد

خرداد 22, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان گیلان به استفاده از نهاد‌های ارفاقی در صدور آرای قضایی اشاره کرد و استفاده از پابند الکترونیک را گامی مهم در کاهش جمعیت کیفری دانست.

خبرگزاری میزان– نشست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه در قوه قضاییه امور مربوط به زندانیان همواره مورد توجه بوده است،گفت: در این خصوص دستور العملی تحت عنوان ساماندهی امور زندانیان نیز از ادوار گذشته تنظیم شده و به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از جمعیت زندان را محکومان امور مالی تشکیل می‌دهد تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های دستگاه قضایی باید محکومین مالی خصوصا مهریه در زندان‌ها به حداقل رسیده و تقاضای اعسار آنان پذیرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با تاکید بر استفاده از پابند الکترونیک افزود: باید از این ظرفیت در راستای کاهش جمعیت کیفری زندانیان بهره برد.

وی با تشکر از روسای دادگستری‌ها و همچنین قضاتی که از نهاد‌های ارفاقی جاگزین حبس در صدور آرای قضایی استفاده می‌کنند، گفت: در هفته قوه قضاییه باید از این قضات تقدیر شود و امید است که در آینده شاهد بهره‌مندی حداکثری از چنین راهکار‌هایی بوده و جمعیت کیفری زندان‌ها به حداقل ممکن کاهش یابد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×