» قضائی » اولین دادگاه علنی برخط سال جاری در شهرستان دامغان فردا برگزار می‌شود
قضائی

اولین دادگاه علنی برخط سال جاری در شهرستان دامغان فردا برگزار می‌شود

اردیبهشت 6, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان سمنان از برگزاری اولین دادگاه علنی برخط درسال ۱۴۰۳ در شهرستان دامغان خبر داد تا بهره برداری لازم برای علاقمندان به مباحث حقوقی و عموم شهروندان از موضوعات مطروحه در شعب قضایی بدست آید.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری با اشاره به برگزاری اولین دادگاه علنی برخط درسال ۱۴۰۳ در شهرستان دامغان اظهار کرد: این دادگاه برگزار می‌شود تا بهره برداری لازم برای علاقمندان به مباحث حقوقی و عموم شهروندان از موضوعات مطروحه در شعب قضایی بدست آید.

 رئیس کل دادگستری  سمنان  گفت: یکی از مأموریت‌های رئیس قوه قضاییه به مسئولان قضایی برگزاری دادگاه علنی برخط است و دستگاه قضایی استان با جدیت لازم اجرای این موضوع را در دستور کار قرارداده تا اطلاع مردم از رسیدگی به پرونده‌ها و نظارت بر عملکرد دادگاه‌ها به درستی انجام شود.

وی ادامه داد: در همین راستا مسئولان حوزه‌های قضایی سراسر استان مکلف هستند برگزاری دادگاه علنی برخط را از شعب حقوقی و کیفری پیگیری کرده و این هفتمین دادگاه علنی برخط است که روز سه شنبه (۴ اردیبهشت) رأس ساعت ۹ صبح در شعبه دوم عمومی حقوقی شهرستان دامغان با موضوع تقسیم ترکه به ریاست قاضی محسن فرحزاد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری گفت: امکان مشاهده و حضور مجازی عموم مردم در این دادگاه وجود دارد و با زیرساخت‌های مطمئن و مناسبی که در قوه قضاییه راه اندازی شده است نیاز به حضور فیزیکی نیست.

رئیس کل دادگستری استان سمنان برگزاری دادگاه علنی برخط را از موارد اشاره شده در اصل ۱۶۵ قانونی اساسی و ماده ۳۵۲ قانون آئین دادرسی کیفری دانست و افزود: علاقمندان به مباحث حقوقی و قضایی و جلسات دادگاه‌ها می‌توانند برخط و از طریق نشانی https://skyroom.adliran.ir/ch/edu-semnan۱ در این دادگاه علنی حضور یابند.

وی در خاتمه تأکید کرد: برگزاری تمامی دادگاه‌های علنی برخط مراجع قضایی استان سمنان از طریق صفحه اطلاع رسانی در پیام رسان‌های ایرانی ایتا و روبیکا به نشانی @akbari_dadsm و تارنمای رسمی دادگستری به نشانی https://dadgostari-sm.eadl.ir/ اطلاع رسانی خواهد شد. شناسه کاربری:user-semnan و رمز عبور:۱۲۳۴

 

اولین دادگاه علنی برخط سال جاری در شهرستان دامغان فردا برگزار می‌شود

انتهای پیام/ 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×