» قضائی » انجام رزمایش بازرسی از دفاتر اسناد رسمی استان مازندران با هدف ارتقاء بهداشت حقوقی در سطح جامعه
قضائی

انجام رزمایش بازرسی از دفاتر اسناد رسمی استان مازندران با هدف ارتقاء بهداشت حقوقی در سطح جامعه

اسفند 22, 1402 0

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی سازمان ثبت، اعزام ۱۴ تیم بازرسی متخصص در قالب رزمایش بازرسی از دفاتر اسناد رسمی استان مازندران در هفته گذشته را با هدف پیشگیری از بروز تخلفات و جرایم در دفاتر اسناد رسمی و ارتقاء بهداشت حقوقی در سطح جامعه عنوان کرد.

خبرگزاری میزان – خسروی مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی سازمان ثبت با اشاره به اجرای رزمایش بازرسی از دفاتر اسناد رسمی استان مازندران، گفت: به منظور پایش مداوم، کنترل و مراقبت در حوزه عملکرد دفاتر اسناد رسمی با هدف پیشگیری از بروز تخلفات و جرائم در دفاتر اسناد رسمی و ارتقاء بهداشت حقوقی در سطح جامعه، ۱۴ تیم بازرسی متشکل از بازرسان متخصص در ستاد سازمان، استان تهران، کانون سردفتران و دفتریاران استان تهران، و بازرسان استان‌های گیلان و گلستان تشکیل و به استان مازندران عزیمت کردند.

وی افزود: با توجه به سوابق تخلفاتی و لزوم نظارت و بازرسی بیشتر در حوزه غرب استان و به منظور پیشگیری از جرایم و تخلفات ثبتی و حل معضلات به وجود آمده برای آحاد مردم در حوزه غرب استان، رزمایش بازرسی در این منطقه به صورت ویژه متمرکز شد.

خسروی با بیان اینکه تیم‌های ویژه بازرسی طی دو روز استقرار در سطح استان و با تمرکز بر شهرستان‌های غربی استان اقدام به بازرسی از تعداد ۶۹ دفتر اسناد رسمی از مجموع کل ۳۷۵ دفترخانه سطح استان کردند، عنوان کرد: اتمام اسکن دفاتر سنتی و دست نویس دفاتر اسناد رسمی استان نتیجه این بازرسی بوده که اسکن دو دفترخانه با تامین منابع مالی به زودی اتمام می‌یابد.

وی افزود: از مجموع نتیجه بازرسی از ۶۳ دفتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق، تعداد ۱۵ دفترخانه بطور کلی فاقد تخلف بوده و تعداد ۳ دفترخانه نیز دارای موارد جزئی بوده که تذکرات لازم به سردفتر و دفتریار مربوطه ابلاغ شد.

خسروی بیان کرد: احراز تخلف تعداد ۳۹ سردفتر در جریان بازرسی‌های صورت گرفته توسط تیم‌های بازرسی در راستای اعمال ماده ۳۲ قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران و تشکیل پرونده تخلفاتی در دادسرای رسیدگی به تخلفات انتظامی سردفتران و دفتریاران استان جهت سران دفاتر متخلف از دیگر موارد این رزمایش بود.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی سازمان ثبت گفت: برای تعداد ۹ سردفتر اسناد رسمی به جهت نحوه اقدام و دامنه و وسعت تخلفات تقاضای اعمال ماده ۴۲ قانون دفاتر اسناد رسمی گردید.

وی افزود: به منظور رسیدگی به پرونده‌های تشکیلی، جلسه دادرسی نیز با حضور اعضای دادگاه انتظامی سردفتران و دفتریاران تشکیل شد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×