» حوادث » انتخابات و اربعین، ۲ ماموریت مهم پلیس در سال‌جاری است
حوادث

انتخابات و اربعین، ۲ ماموریت مهم پلیس در سال‌جاری است

خرداد 23, 1403 0

 سردار محمد شرفی در بیست و هفتمین همایش سراسری فرماندهان، مدیران و رؤسای انتظامی کشور و با تبریک ایام پر خیر و برکت ماه ذی الحجه و با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای خدمت، اظهارکرد: اخلاص و عملکرد رئیس جمهور شهید و همراهان وی ستودنی بود و امیدواریم خداوند توفیق خدمت به ما عنایت و ما را نیز از ادامه دهندگان راه شهدا قرار دهد.

وی افزود: امروز در مجموعه فراجا برای سال جاری دو ماموریت مهم و حساس وجود دارد که یکی انتخابات و دیگری ماموریت بزرگ و معنوی اربعین است که باید تلاش کنیم این دو ماموریت پیش رو به نحو احسن انجام شود. کارکنان انتظامی به اعتقاد من با اخلاص و فداکاری درحال خدمت و انجام وظیفه هستند که از همین جا از یکایک این عزیزان برای پیش‌برد اهداف و برنامه‌های مجموعه فراجا تشکر می‌کنم.

شرفی افزود: در ماموریت اربعین باید با اشراف اطلاعاتی به موضوعات و تشدید اقدام‌های مراقبتی و پایش مرزی و آمادگی هرچه بهتر برای مقابله با اقدامات بیوتروریسمی، تسهیل شدآمدی و نظارت بر ایمنی در تردد زائران اهتمام ورزیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا تاکید کرد که باید افزایش توان کنترل‌های امنیتی همراه زائران، پیشگیری از ورود و خروج موادمخدر، کالای قاچاق و اقلام ممنوعه و نیز تقویت سیستم‌های کشف و خنثی‌سازی بمب و تله‌های انفجاری و مدیریت پارکینگ‌ها در دستورکار قرار گیرد.

شرفی با اشاره به راهبرد‌های فراجا در ماموریت اربعین سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: کاهش نیروی انسانی و تمرکز بر مدیریت هوشمندانه، تمرکززدایی و افزایش اختیارات فرماندهان استان‌ها، تکمیل ظرفیت‌های اسکان و قرارگاه‌های فرماندهی و توسعه سامانه سجاد و ایجاد سهولت خدمات گذرنامه‌ای از جمله راهبرد‌های تعیین شده است.

وی به افزایش ظرفیت‌های چاپ گذرنامه با استفاده از ظرفیت‌های سازمانی و تأمین نظم و امنیت پایدار مراسم راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: تمرکز بر توانمندی‌های درون سازمانی و پیگیری مطالبات برون سازمانی از جمله مواردی است که مورد تاکید است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×