» حوادث » افزایش شمار تلفات طوفان در آمریکا به ۲۲ نفر
حوادث

افزایش شمار تلفات طوفان در آمریکا به ۲۲ نفر

خرداد 13, 1403 0

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: طوفان و گردباد شدید در مناطق مختلف آمریکا تاکنون باعث کشته شدن دستکم ۲۲ نفر و زخمی شدن صد‌ها نفر شده است.

شمار تلفات طوفان و گردباد شدید در مناطق مختلف آمریکا به ویژه مناطق مرکزی به دستکم ۲۲ کشته و صد‌ها زخمی رسیده است.

بر این اساس، این طوفان خسارات و تلفات زیادی در بخش‌هایی از تگزاس، اوکلاهاما، آرکانزاس و کنتاکی بر جای گذاشته و سپس به سمت سواحل شرقی آمریکا حرکت کرده است.

طوفان با حرکت به سمت سواحل شرقی در اواخر روز دوشنبه، ساکنان این منطقه از کارولینای شمالی تا مریلند را تحت تاثیر قرار داده در حالی که ساکنان مناطقی از آلاباما تا نیویورک، در معرض بزرگترین هشدار شرایط بد آب و هوایی قرار دارند.

اندی بشر فرماندار کنتاکی در یک کنفرانس خبری از کشته شدن دستکم ۵ نفر در این ایالت خبر داد. وی همچنین با اشاره به گزارش‌هایی از وزش باد‌های بسیار شدید و وقوع طوفان، در این ایالت اعلام وضعیت اضطراری کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد بر اثر این طوفان‌های مهیب، دستکم ۷ نفر در تگزاس کشته و حدود ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند و بیش از ۲۰۰ خانه و ساختمان دیگر تخریب شده است.

ابوت تصریح کرد در حین طوفان، ده‌ها نفر از سرنشینان خودرو‌های سواری، خودروی خود را در بزرگراه رها کرده و در نزدیکی یک کامیون پناه گرفتند. بیش از ۱۰۰ نفر نیز داخل یک پمپ بنزین پناه گرفته بودند.

این در حالی است که تیم‌های امداد و نجات، عملیات جستجو در بین بقایای خانه‌های تخریب شده برای کشف اجساد احتمالی را آغاز کرده‌اند.

فرماندار آرکانزاس نیز اعلام کرد بر اثر طوفان سهمگین دستکم ۸ نفر کشته شدند.

این در حالی است که ایالات متحده برای طوفان‌های فصلی سهمگین اقیانوس اطلس در سال جاری که معمولا از اول ماه ژوئن آغاز می‌شود، آماده می‌شود.

در همین حال جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مراتب تاسف و همدردی خود را با قربانیان این طوفان مرگبار اعلام و برای درگذشتگان دعا کرد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×