» قضائی » اصحاب رسانه در انعکاس اخبار جنبه پیشگیری از وقوع جرم را مدنظر قرار دهند
قضائی

اصحاب رسانه در انعکاس اخبار جنبه پیشگیری از وقوع جرم را مدنظر قرار دهند

اردیبهشت 14, 1403 0

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفت: تولیدات اصحاب رسانه در سالم سازی جامعه و کاستن از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی اثرگذار است بنابراین باید در انعکاس اخبار به ویژه اخبار دستگاه قضا با دقت و به دور از شتابزدگی عمل شود و جنبه پیشگیری از وقوع جرم مدنظر قرار گیرد.

خبرگزاری میزان – فرید نجف‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز در جمع اعضای خانه مطبوعات استان گفت: احیای نهضت پیشگیری از وقوع جرم با استفاده از ظرفیت و توانمندی اصحاب رسانه و ارباب جراید حاصل می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به موضوع اطلاع‌رسانی در حوزه پیشگیری بیان کرد: اگر فرهنگ پیشگیری در بین مردم و مسئولین، جایگاه واقعی خود را به دست آورد، بسیاری از مشکلات در جامعه برطرف خواهد شد.

نجف‌نیا به نقش اثرگذار رسانه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: دشمنان در تلاش هستند که از طریق نفوذ و تهاجم فرهنگی به باور‌های مردم آسیب بزنند و رابطین رسانه‌ای باید برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و به خصوص فرهنگی گام بردارند.

وی وجود خبرنگاران مطالبه‌گر را از عوامل موفقیت دادگستری کل استان البرز دانست و افزود: موفقیت اطلاع رسانی در دستگاه قضا زمانی حاصل می‌شود که اصحاب رسانه با سرعت و دقت در مسیر ارتقا آگاهی‌های مردم اقدام کنند.

وی به نقش بازدارنده رسانه اشاره و اظهار کرد: هشدار، اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه از قوانین و مجازات‌های قضایی و تحکیم اخلاق اجتماعی از جمله نقش‌های رسانه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز  تولیدات اصحاب رسانه را در سالم سازی جامعه و کاستن از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی اثرگذار دانست و اظهار کرد: باید در انعکاس اخبار به ویژه اخبار دستگاه قضا با دقت و به دور از شتابزدگی عمل شود و جنبه پیشگیری از وقوع جرم مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×