» قضائی » ارتباط تلفنی سریع و آسان مردم با مراجع قضایی با سامانه تلفنی ۱۲۹
قضائی

ارتباط تلفنی سریع و آسان مردم با مراجع قضایی با سامانه تلفنی ۱۲۹

اسفند 23, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: سامانه تلفنی ۱۲۹ از نیمه دوم آبان ماه سال جاری در استان سمنان فعال شده و همچنان روند ارائه خدمات قانونی از طریق تماس با این سامانه ادامه دارد.

خبرگزاری میزان – محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان سمنان گفت: از ابتدای آبان ماه سال جاری تا پایان بهمن ماه تعداد ۶۳۴ مورد پاسخگویی تلفنی از طریق برقراری ارتباط با سامانه ۱۲۹ توسط مرکز وکلای دادگستری استان به منظور ارشاد قانونی مراجعه کنندگان صورت پذیرفته است.

محمد جعفر عبدالهی گفت: دادگستری استان سمنان بر این باور است که با روش‌های قانونی و آسان، تسهیل‌گر رفع مشکلات قضایی مراجعین بوده تا ضمن افزایش سطح دانش حقوقی اشخاص با ارائه ارشادات قانونی، پیگیری‌های درستی اتفاق بیفتد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: سامانه تلفنی ۱۲۹ از نیمه دوم آبان ماه سال جاری در استان سمنان فعال شده و همچنان روند ارائه خدمات قانونی از طریق تماس با این سامانه ادامه دارد.

وی گفت: طی ۴ ماهه گذشته تعداد ۶۳۴ مورد پاسخگویی به تماس‌های مراجعه کنندگان از طریق این سامانه به ثبت رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به بخشی از مشاوره‌های صورت گرفته از طریق برقراری ارتباط تلفنی با این سامانه گفت: از پاسخگویی به سوالات در حوزه‌های عناوین حقوقی و کیفری در موضوعاتی از قبیل؛ دعاوی ثبتی، خانواده، نحوه نگارش دادخواست و شکوائیه تا اعلام نشانی مراجع قضایی و شماره تلفن‌های شعب را می‌توان عنوان کرد.

عبدالهی تصریح کرد: از مزایای این سامانه ارتباط تلفنی سریع و آسان مردم با مراجع قضایی است. وقتی ارتباط دو سویه باشد رسیدگی به مشکلات سریع‌تر و نتیجه بخش‌تر خواهد بود و با انتقال موارد به مسئولان قضایی مربوطه و اطمینان از صحت اظهارات، زمینه‌های پیگیری حضوری مراجعین کاهش و اقناع عمومی افزون‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین سعی بر این است تا مشاوره‌های حقوقی به نحوه صحیح انجام و در صورتی که امکان مصالحه و گذشت یا حتی انصراف از عدم پیگیری قانونی از سوی تماس گیرنده بوجود آید. بتواند در کمال اختیار و آگاهی و با طیب خاطر از پیگیری قانونی از مراجع صالح خودداری و زمینه‌های کاهش ورودی پرونده ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان اضافه کرد: از دیگر اتفاقات خوبی که پس از ارشاد حقوقی اشخاص بدست آمده است؛ اصلاح طرح عناوین دعاوی حقوقی یا موضوعات مجرمانه بوده تا علاوه بر اینکه مقصود تماس گیرندگان از یک مکالمه تلفنی مطلوب فراهم شود مسیر رسیدگی قانونی با سرعت و صحت بیشتری ادامه یابد.

گفتنی است؛ دفتر سامانه تلفنی ۱۲۹ در محل دادگستری شهرستان سمنان مستقر است و اشخاص می‌توانند روزانه به صورت تلفنی از ساعت ۹ الی ۱۳ مشاوره و ارشادات قانونی لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×