» قضائی » اجلاسیه استانی همایش اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب در دادگستری مازندران برگزار شد
قضائی

اجلاسیه استانی همایش اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب در دادگستری مازندران برگزار شد

بهمن 9, 1402 0

اجلاسیه استانی همایش اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری به همت معاونت منابع انسانی و فرهنگی دادگستری مازندران برگزار شد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در اجلاسیه استانی همایش اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب که در دادگستری مازندران  برگزار شد، به برخی بیانات و اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب درباره حفظ حقوق عامه، قانونگرایی، فساد ستیزی، امر به معروف و نهی از منکر و استقلال دستگاه قضایی اشاره کرد. 

وی افزود: برگزاری این اجلاسیه، فرصت مغتنمی برای شناسایی، معرفت افزایی و اتخاذ تدابیر و راهکار‌های مناسب برای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری است که باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران ادامه داد: اندیشه‌های مقام معظم رهبری باید به صورت درست و هدفمند تبیین و برای رشد بیشتر جامعه و رضایت مندی مردم عملیاتی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل (ره) قانونگرایی درقوه قضاییه ازاهم اموراست، پر واضح است که تنها وضع و وجود قانون دراجرای سیاست‌ها کفایت نمی‌کند؛ علاوه بر همکاری به جا و به موقع قوه مقننه، قوه مجریه هم باید با در اختیار گذاشتن بودجه وامکانات مالی به اندازه مکفی و اعطای مجوز برای جذب قاضی وکادراداری به کمک دستگاه قضایی بیاید؛ بسیاری از مشکلات ناشی ازکمبود نیرو وعدم رعایت استاندار‌های لازم برای رسیدگی به پرونده‌ها است.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: باید از ظرفیت مردم وگسترش طرق مختلف برای کاستن از اختلافات و دعاوی و بهره گیری از ظرفیت مهم مراکز حل اختلاف استفاده شده و برنامه ریزی و همفکری لازم برای استفاده از ظرفیت مردمی صورت گیرد.

وی همچنین به فرمایشات مقام مقام معظم رهبری در مورد استقلال قاضی نیز اشاره کرد وگفت: در اصل ۱۵۶ قانون اساسی نیز این مهم آمده است، سخت‌ترین بخش برقراری عدالت، زیربار زر و زور وتوقع اغنیا نرفتن وعمل کردن به قانون است، قضاتی که استقلال نداشته باشند قضاوت آن‌ها با سلامت همراه نخواهد بود و باید نسبت به اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری دراین زمینه گفتمان سازی و معرفت افزایی شود.

 حجت الاسلام والمسلمین اصغری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مازندران، سرهنگ تقی پور معاون حقوقی انتظامی استان، طالبی رئیس دادگستری محمود آباد، سرهنگ نوری رئیس سازمان بسیج اقشار سپاه کربلای استان، حسینی استاد دانشگاه، شاکری رئیس دانشکده حقوق دانشگاه مازندران، کفشگر مستشار دادگاه کیفری یک شهرستان آمل، ولی پور رئیس کانون وکلای استان و براری معاون قضایی رئیس کل در سخنانی به اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری اشاره و تدابیر و راهکار‌های اجرایی شدن آن را بیان کردند.

انتهای پیام/ 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×