» قضائی » اجرای پویش «به عشق امام حسین می‌بخشم» در استان سمنان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

اجرای پویش «به عشق امام حسین می‌بخشم» در استان سمنان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

تیر 20, 1403 0

حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از اجرای پویش ویژه محرم در سمنان خبر داد و بیان کرد: این پویش به نام به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم در طول ماه محرم در استان سمنان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه میانجی گران و اعضا شوراهای حل اختلاف و سازمان‌های مردم نهاد در کنار صلح یاران و مجموعه دستگاه قضائی در این پویش سعی دارند تا در جلب رضایت اولیای دم اقدام ویژه ای شود، افزود: در این ارتباط اولین پرونده گذشت از قصاص نفس سال جاری به بخشش از قصاص رسید.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه این اقدام با تلاش و مجاهدت مسئولان قضائی و واحد مددکاری و اعضای شعبه ۳۱ شورای حل اختلاف ویژه زندان سمنان و صلح یاران و البته بزرگواری خانواده اولیای دم در وهله اول به نتیجه رسید، ابراز کرد: فردی که دو سال اخیر را منتظر اعدام بود به این جهت، از مجازان قصاص رهایی یافت.

اکبری ترویج فرهنگ صلح و سازش را یکی از مهمترین محورهای این طرح معنوی در ماه محرم دانست و تاکید کرد: گذشت در آموزه‌های دینی اسلامی جایگاه رفیعی دارد و در این پویش نیز تلاش می‌شود تا بتوانیم تعداد دیگری از پرونده‌های از این دست را با بخشش اولیای دم به اتمام برسانیم.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×