امروز : پنج شنبه, ۳۰ مرداد , ۱۴۰۴
- مخالفت هیات عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال بخشنامه الزام شاغلان مشاغل پزشکی و حقوقی به صدور صورتحساب الکترونیکی
- عطوان: مراسم تشییع بینظیر پیکر شهید نصرالله قدرت حزب الله را نشان داد
- ربودن مسلحانه زن جوان به خاطر اختلاف مالی
- خبر خوش درباره واریز سود سهام عدالت تا پایان سال
- آیتالله نورمفیدی: حقیقت بهشت فراتر از درک بشر است
- پرچم اسرائیل از سفارت این رژیم در دوبلین پایین کشیده شد
- کارگران رسما دستمزد دلخواه خود را مشخص کردند
- ترشی را با این غذاها نخورید
- ادای احترام اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به مقام شهدای مقاومت ارس
اجرای طرح پایلوت استفاده از موتورسیکلتهای برقی در تهران
به گزارش اکوایران، محمدصادق معتمدیان، استاندار تهران در جلسه بررسی طرح پایلوت استفاده از موتورسیکلتهای برقی که با حضور مسئولان دستگاههای ذیربط در سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد، گفت: میزان آلایندگی یک دستگاه موتورسیکلت فرسوده معادل چهار خودرو سواری است و این وسیله نقلیه به یکی از عوامل اصلی آلودگی متحرک در استان تهران تبدیل […]
به گزارش اکوایران، محمدصادق معتمدیان، استاندار تهران در جلسه بررسی طرح پایلوت استفاده از موتورسیکلتهای برقی که با حضور مسئولان دستگاههای ذیربط در سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد، گفت: میزان آلایندگی یک دستگاه موتورسیکلت فرسوده معادل چهار خودرو سواری است و این وسیله نقلیه به یکی از عوامل اصلی آلودگی متحرک در استان تهران تبدیل شده است.
او با بیان اینکه آسیبهای اجتماعی و امنیتی ناشی از تردد موتورسیکلتها نیز چشمگیر است، ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد فوتیهای ناشی از تصادفات رانندگی در استان تهران، مربوط به حوادث مرتبط با موتورسیکلتهاست که این آمار زنگ خطر جدی برای ایمنی شهری محسوب میشود.
استاندار تهران با اشاره به عزم جدی استانداری تهران برای رفع این معضل تأکید کرد: با همکاری وزارت خانه ها، دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی، اجرای پایلوت استفاده از موتورسیکلتهای برقی در شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است تا از حجم آلودگی، تصادفات و آسیبهای اجتماعی ناشی از موتورسیکلتهای فرسوده کاسته شود.
بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری تهران، مقام عالی دولت در استان تهران عنوان کرد: موضوع موتورسیکلتهای فرسوده یک اولویت فوری در مدیریت استان تهران است و بدون اقدام جدی در این زمینه، نمیتوان انتظار کاهش محسوس در شاخصهای آلودگی و ایمنی شهری داشت.
۹۲ درصد موتورسیکلتهای تهران فرسودهاند
چند روز پیش نیز، محمدباقر سلیمی، معاون هماهنگ کننده پلیس راهور فراجا گفت: اکنون از چهار میلیون موتورسیکلت موجود در تهران، حدود ۹۲ درصد فرسوده و بخشی از آنها حتی فاقد مشخصات هویتی برای اعمال قانون و جریمه هستند.
سردار سلیمی در پاسخ به پرسشی در مورد جایگاه موتورسیکلتها در معادلات اقتصادی و اجتماعی، گفت: در طول چند دهه اخیر، به دلیل فقدان توسعه کافی حوزه حمل و نقل، جایگاه موتورسیکلتها در معادلات اقتصادی و اجتماعی، به ویژه در کلانشهرهایی مانند تهران، افزایش یافته و تقریباً به شاهرگ و نبض حمل و نقل تجاری و اقتصادی تبدیل شده است.
او با اشاره به اینکه ۲ دهه پیش، در قلب بازار، شرکتهای حمل و نقل وانتی فعال بود و جابهجاییهای تجاری را انجام میدادند، افزود: اما در سایه فقدان توسعه شهری و نوسازی ناوگان وانتی، این شرکتها رفتهرفته از بین رفتند و موتورسیکلتها جایگزین آنها شدند؛ به طوری که امروز، نبض حمل و نقل بازار را به دست گرفتهاند.
معاون هماهنگ کننده پلیس راهور، همین شرایط را بر حوزه حمل و نقل مسافری نیز حاکم دانست و گفت: بر اساس ماده ۸ قانون هوای پاک، دولت از سال ۱۳۹۶ مکلف بود که هر ساله ۱۰ درصد از موتورسیکلتها را با انواع برقی جایگزین کند که در صورت اجرا، امروز حدود ۸۰ درصد موتورسیکلتهای برقی بودند.
او به یک تکلیف قانونی دیگر نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، تا سال ۱۴۰۴ (امسال)، باید ۵۰ درصد جابهجاییها توسط حمل و نقل عمومی صورت پذیرد، در حالی که در شهری با تجهیزات تهران، این میزان در حال حاضر کمتر از ۱۳ درصد است.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.