امروز : چهارشنبه, ۲۹ مرداد , ۱۴۰۴
- ورود 5000 خودروی FMC به ناوگان تاکسیرانی؟!
- آگهی استخدام بانک صادرات در سال ۱۴۰۳
- رویداد رمزآتی؛ از ضرورت شفافیت در قانونگذاری تا توسعه در صنعت رمز ارز / نگاه دولت به صنعت ارز دیجیتال باید توسعه محور باشد
- کنتورهای هوشمند ضامن برق پایدار
- وزیر دفاع آمریکا: مذاکرات با ایران ثمربخش بود
- ۴ ملک سازمان خصوصیسازی واگذار میشود
- قیمت دلار تا پایان سال پیش بینی شد!
- ۹۸ نفر در حادثه مرگبار در باشگاه شبانه در «دومینیکن» کشته شدند
- افسردگی در جایگاه سوم بیماریها در ایران / یک سوم ایرانیها مشکلات روانشناختی دارند
ابلاغ آییننامه اجرایی قانون سوخترسانی به کشتیها/ بانکرینگ در بورس انرژی قیمتگذاری میشود
به گزارش اکوایران، آئیننامه اجرایی ماده ۶۲ قانون برنامه هفتم پیشرفت درباره سوخت رسانی به کشتیها (بانکرینگ) با امضای محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد. بر اساس این آئیننامه، شرکتهای سوخترسان که دارای مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی هستند میتوانند در آبهای شمالی و جنوبی کشور فعالیت ذخیره، انتقال […]
به گزارش اکوایران، آئیننامه اجرایی ماده ۶۲ قانون برنامه هفتم پیشرفت درباره سوخت رسانی به کشتیها (بانکرینگ) با امضای محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد.
بر اساس این آئیننامه، شرکتهای سوخترسان که دارای مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی هستند میتوانند در آبهای شمالی و جنوبی کشور فعالیت ذخیره، انتقال و سوخترسانی به کشتیها را زیر نظر وزارت نفت انجام دهند؛ سازمان بنادر و دریانوردی مجوزهای مربوطه را از طریق درگاه ملی مجوزها صادر میکند.
نظارت بر فعالیت شناورهای سوخترسان به کشتیها در محدوده آبهای تعریف شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام شده و در صورت تخلف شناورهای مربوطه در خروج از این محدوده، از سوی سازمان بنادر به وزارت نفت گزارش میشود.
در صورت احراز تخلف از سوی شرکتهای سوخترسان به کشتیها، سهمیه سوخت این شرکتها به مدت یک ماه متوقف و در صورت تکرار، برای دو ماه سهمیه آنها قطع میشود و در صورت تکرار سوم، مجوز شرکت در صورت صلاحدید سازمان بنادر و دریانوردی تعلیق یا ابطال میشود.
وزارت نفت مکلف به تأمین ۵ میلیون تُن سوخت در سال برای صنعت بانکرینگ و رشد سالانه ۲۵ درصدی آن است.
تعرفه پهلوگیری کشتیها برای دریافت سوخت از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تعیین شده و باید مزیت رقابتی با سایر بنادر رقیب منطقه در این زمینه را برای بنادر ایرانی فراهم کند. سازمان منطقه آزاد قشم مجاز به توسعه اسکلههای سوخترسانی و سایر خدمات جانبی به کشتیهای عبوری در بندر سلخ است.
عرضه سوخت دریایی برای کشتیها (بانکرینگ) صرفاً از طریق رینگ بینالملل بورس انرژی با تابلوی مجزا و با تسویه ریالی امکانپذیر است؛ مسئول تعیین سهمیه سوخت هر شرکت سوخترسان، سازمان بنادر و دریانوردی است.
قیمت پایه عرضه سوخت مخصوص بانکرینگ در بورس انرژی، معادل میانگین قیمت صادراتی نفت کوره در هر ماه ۳۸۰ سانتی استوکس (هر سانتی استوک معادل یک میلیمتر مربع در ثانیه است) خواهد بود. قیمت پایه سوخت به شرکتهای بانکرینگ دریای خزر نیز معادل ۹۰ درصد میانگین عرضه سایر کشورهای این حوزه است.
نرخ تسعیر ارز برای شرکتهای سوخترسان، برابر با میانگین نرخ حوالههای ارزی در مرکز مبادله ارز و طلاست و شرکتهای سوخترسان موظف به ایفای تعهدات ارزی هستند. شرکتهای سوخترسان مجاز به واردات یا سوآپ فرآوردههای نفتی برای تأمین سوخت مورد نیاز کشتیهای عبوری با سود بازرگانی نرخ صفر هستند.
اعلام مرتب میزان ذخایر سوختی شرکتهای بانکرینگ الزامی است. شرکتهای بانکرینگ امکان دریافت تسهیلات از صندوقهای توسعه ملی، توسعه صنایع دریایی یا پژوهش و فناوری نفت را دارند.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.