» قضائی » آمار زندانیان غایب و متواری در قزوین ۳۱ درصد کاهش یافت
قضائی

آمار زندانیان غایب و متواری در قزوین ۳۱ درصد کاهش یافت

بهمن 4, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان قزوین از کاهش ۳۱ درصدی آمار زندانیان غایب و متواری استان در ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد.

خبرگزاری میزان – علی شعبانی در این خصوص اظهار کرد: با توجه تاکید ریاست قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان ها؛ اقدامات موثری برای تحقق این موضوع در استان صورت گرفته و به قضات نیز تاکید شده در حد مقدور با صدور آرای متناسب، با لحاظ ارفاقات قانونی از صدور قرار‌ها و احکام منتهی به بازداشت و حبس خودداری کنند.

وی اضافه کرد: به همین منظور زندانیانی که دارای جرایم خشن نبوده و واجد شرایط هستند، از ارفاقاتی از قبیل مرخصی، انتقال به زندان نیمه‌باز، اعزام به کار در خارج از زندان، نظام نیمه‌آزادی، آزادی مشروط و آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی (پابند) بهره‌مند می‌شوند.

شعبانی افزود: متاسفانه برخی از این مددجویان پس از اخذ مرخصی و خروج از زندان متواری شده و از ادامه تحمل حبس خودداری می‌کنند که باید در اخذ تأمین و اعزام به مرخصی زندانیانی که سابقه غیبت دارند سخت گیری شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: به همین منظور دستگاه قضایی استان با همراهی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی اقدامات موثری در رابطه با کنترل و پایش الکترونیک، افزایش دوربین‌های نظارت شهری و سامانه کنترل تردد مراجعین را دستور کار قرار داده است.

وی گفت: نتیجه این اقدامات منجر به کاهش ۳۱ درصدی آمار زندانیان غایب و متواری در استان شد به طوری که تعداد این زندانیان در پایان خرداد ۸۹۷ نفر بود که این رقم در ۱۰ ماهه سال جاری به ۶۸۲ نفر کاهش یافت.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان بر استفاده از اهرم‌های قانونی برای دستگیری محکومان متواری و زندانیان غایب و استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی و همکاری نهاد‌های مرتبط برای شناسایی محل اسکان و اختفای محکومان متواری و زندانیان غایب تاکید کرد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×