» حوادث » آمادگی دستگاه‌های امدادی گیلان برای مقابله با خطرات احتمالی
حوادث

آمادگی دستگاه‌های امدادی گیلان برای مقابله با خطرات احتمالی

تیر 9, 1403 0

مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان گفت: در حال حاضر بارش برای برخی از محصولات کشاورزی نیاز است، اما دستگاه‌های اجرایی امدادی استان برای وقوع سیلاب آماده باش هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا حق بین در گفتگو با شبکه خبر گفت: سازمان هواشناسی استان گیلان از یکم تا پنجم تیرماه هشدار زرد برای داخل استان و هشدار نارنجی و احتمال وقوع سیلاب برای ارتفاعات و دامنه‌ها صادر کرده بود.

­این مقام مسئول با بیان اینکه سطح هشدار براساس شدت و حجم محدوده درگیر صادر می‌شود، افزود: دستگاه‌های اجرایی امدادی استان آماده هستند تا اگر سیلابی جاری شود، سریعا مسیر‌های سیل را برای تخلیه آب بازگشایی کنند.

­مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان گفت: بارش‌های چند روز گذشته، آسیبی به تاسیسات وارد نکرده بود و خسارت‌های مالی زیادی نداشتیم.

­حق بین افزود: در دو روز گذشته، ۳ جوان از شدت بارش‌ها به زیر پل پناه بردند و در مسیر رودخانه قرار گرفتند و بارش‌های شدید منجر به وقوع سیلاب و فوت این ۳ نفر شد.

وی گفت: در حال حاضر بارش برای مزارع و باغات چای و برخی از محصولات کشاورزی نیاز است، اما باتوجه به پیش بینی حجم بارش در ارتفاعات، دستگاه‌های اجرایی آماده مقابله با هر مخاطره‌ای هستند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×