» حوادث » آماده باش پلیس فرودگاه و راه آهن در ایام نوروز
حوادث

آماده باش پلیس فرودگاه و راه آهن در ایام نوروز

اسفند 29, 1402 0

 سردار رضا بنی اسدی فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا در جمع کارکنان و مسئولان این فرماندهی با اشاره به اقبال و توجه مسافران نوروزی در انتخاب سفر خود از طریق خطوط هوایی و ریلی کشور، امنیت در این خطوط را بسیار مهم و اثر گذار دانست و گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر از این طریق به مسافرت بروند.

وی تکریم مسافران و اخلاق مداری کارکنان پلیس فرودگاه و راه آهن را از شاخصه‌های بارز آنان دانست و اظهار داشت: پیش از شروع تعطیلات و مسافرت‌های نوروزی دوره‌های آموزشی توانمند سازی برای این همکاران در هر دو یگان برگزار شده است.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر اینکه پلیس همواره می‌کوشد تا موجبات آسایش و امنیت همه مسافران عزیز را در طول سفر فراهم سازد، گفت: تحقق این امر نیازمند همکاری و هوشیاری مسافران در طول سفر می‌باشد، لیکن هم میهنان گرامی توصیه‌ها و هشدار‌های ذیل را به دقت مطالعه نموده و با رعایت نکات مذکور از سفری مطمئن و دلپذیر بهره‌مند شوند.

۱- توصیه می‌شود حتماً بلیط خود را از مراکز معتبر و یا از باجه فروش در فرودگاه‌ها و یا ایستگاه‌های راه آهن تهیه نموده و در این خصوص هرگز به افراد ناشناس اعتماد نکنید.

۲- در بدو ورود به فرودگاه و ایستگاه راه آهن با حسن همکاری، پلیس را در برقراری نظم و امنیت یاری کنید.

۳- در اماکن شلوغ و پر جمعیت با هوشیاری کامل مراقب اموال و اشیا همراه خود باشید.

۴- در ابتدای ورود به قطار از محل استقرار پلیس و رئیس قطار اطلاع حاصل کنید.

۵- از جا به جایی کوپه یا صندلی خود با سایر مسافران بدون هماهنگی با رئیس قطار یا مهمانداران خودداری کنید.

۶- به منظور ممانعت از آسیب ناشی از برخورد احتمالی اشیا سخت با شیشه کوپه‌ها و راهرو‌های قطار در حریم شهر‌ها و روستا‌ها از قرار گرفتن در مجاورت پنجره‌ها خودداری شود.

۷- در طول مسافرت هرگز به افراد ناشناس اعتماد نکرده و از بازگو کردن اطلاعات خصوصی خود نزد آنان اجتناب کنید.

۸- مواد خوراکی و آشامیدنی خود را شخصاً از بوفه و یا مهماندار هواپیما و قطار تهیه کرده و از دریافت خوراکی و استشمام انواع عطریات از افراد ناشناس جداً خودداری کنید.

۹- جابجایی، حمل و نگهداری اموال و وسایل افراد ناشناس پرهیز کنید.

۱۰- هرگز وجه نقد، اشیا با ارزش، اسناد و مدارک خود را در معرض دید سایر افراد قرار ندهید.

۱۱- هنگام ترک قطار جهت ادای فرضیه نماز حتماً یکی از همراهان به منظور مراقبت از اموال و وسایل موجود در کوپه حضور داشته باشد.

۱۲- در زمان استراحت از قرار دادن کیف و سایر وسایل همراه در محل مناسب اطمینان حاصل کنید.

۱۳- قبل از رسیدن به مقصد و پیاده شدن از هواپیما و قطار، محل استقرار خود را به دقت کنترل کرده و از جا نماندن وسایل همراه اطمینان حاصل کنید.

۱۴- در صورت مشاهده اموال و اشیا جامانده در داخل هواپیما و قطار، نسبت به تحویل آن به مهمانداران هواپیما و یا مسئولان مربوطه در قطار اقدام کنید.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×